AMSTELVEEN - Door de coronacrisis is de reisorganisatie van Patricia van Trigt, YourTravel, bijna geheel stil komen te liggen. Ze besloot niet bij de pakken neer te gaan zitten en ging aan de slag bij het HealthCheckCenter (HCC) in Badhoevedorp en is inmiddels uitgegroeid tot belangrijke informatiebron voor reisagenten en vakantiegangers.
Reisbizz.nl ging in gesprek met Patricia om over haar drukke, maar afwisselende leven te praten.
Vorig jaar was Patricia vooral bezig met het omboeken, annuleren en de administratie van de geboekte reizen van haar klanten. Voor Patricia goed te combineren met het werk bij het HCC. “Eerst heb ik maanden als testster gewerkt. Vervolgens was ik twee maanden werkzaam als coördinator van het testcentrum in Badhoevedorp en nu ben ik een paar maanden senior helpdeskmedewerker.” Ze weet alles op het gebied van coronatesten en helpt reizigers op weg bij de helpdeskcenter.
Vraagbaak
Sinds een maand is Patricia ook weer bezig zich met haar reisonderneming op Facebook zichtbaar te maken. Hierin post ze veel over de meegemaakte situaties bij het HCC en haar eigen reisonderneming. “Ik krijg het nu ook steeds drukker met vakantieaanvragen en boekingen.” Daarnaast werkt Patricia bij het noodcontactcenter van The Travel Club en wordt ze veel gebeld door reisbureaumedewerksters en reisagenten met vragen die betrekking hebben op de testen bij HCC. “Het is een druk en super leuk afwisselend leven. Gelukkig heb ik een lieve man die mij goed verzorgt.”
Haar reis- en vakkennis sluit perfect aan bij het werk in de helpdesk en andersom bij haar reisonderneming. “Mijn klanten hoeven zich nergens zorgen om te maken qua inreisbeperkingen, want daar weet ik op het gebied van testen alles over.” Patricia is zich bewust van haar rol als “vraagbaak”. Vooral de inreisbeperking wijziging van Spanje en de annuleringen van testen voor reizigers naar Griekenland riepen veel vragen op. “In 2020 zag ik het leed bij klanten door onze slechte bereikbaarheid bij het HCC. Ik zag de mogelijkheid om mijn reisbranche collega’s te helpen als informatiebron en ben met regelmaat informatie gaan posten op Facebook.”
Overladen met berichten
Dit had als gevolg dat Patricia ook privé werd overladen met berichten en telefoontjes. “Dat vond ik niet erg, want ik was maar al te blij als ik weer een klant in het vliegtuig had geholpen op weg naar de vakantiebestemming. Ik weet dat ik veel collega’s uit de brand heb kunnen helpen en daarom ben ik dit blijven doen.”
Sinds Patricia haar verhalen is gaan posten op Facebook, ziet ze een opwaartse lijn in de boekingen bij haar reisonderneming en merkt ze dat de consument dringend toe is aan vakantie. Zelf zou ze ook graag weer naar het buitenland willen. “Mijn hoop is dat Amerika en Canada ook weer open gaan. Zelf heb ik nog reizen in optie staan en die kan ik tot eind juni vasthouden. Het maakt me niet uit of het Kroatië, Amerika of Italië gaat worden, ik ga hoe dan ook.”
Patricia van Trigt bij het HealthCheckCenter in Badhoevedorp.