MÜNCHEN – Saudia, de nationale luchtvaartmaatschappij van Saudi-Arabië heeft AVIAREPS aangesteld als pan-Europees PR-bureau. Met de expertise van AVIAREPS op het gebied van toerisme, luchtvaart en hospitality zal de verkoopagent verantwoordelijk zijn voor de PR-werkzaamheden van de luchtvaartmaatschappij in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Saudia, voorheen bekend als Saudi Arabian Airlines, is de op twee na grootste luchtvaartmaatschappij in het Midden-Oosten en lid van de luchtvaartalliantie Skyteam. Vanuit Jeddah, Riyad en Dammam voert Saudia binnenlandse en internationale vluchten uit naar meer dan 100 bestemmingen over de hele wereld.
In de eerste helft van 2022 vervoerde de luchtvaartmaatschappij 11,6 miljoen passagiers. Dat is een stijging van 80% ten opzichte van dezelfde periode in 2021.
Europa belangrijke markt
De luchtvaartmaatschappij heeft onlangs rechtstreekse vluchten geïntroduceerd van Saudi-Arabië naar verschillende bestemmingen in Zwitserland, Spanje en Griekenland met als voornemen om meer Europese bestemmingen toe te voegen aan hun netwerk. Dit maakt Europa een belangrijke markt voor Saudia. Afgelopen augustus vierde Saudia de 55e verjaardag van de eerste vluchten naar Londen, Frankfurt en Genève.
Bestuurd vanuit het hoofdkantoor in München, zullen AVIAREPS' lokale teams van PR-experts aan de slag gaan met het ontwikkelen van doeltreffende PR-activiteiten. Hierbij zullen ze afstemmen met Saudia's algemene communicatiestrategie voor Europa en deze aanpassen aan de lokale markten.
Trots
Edgar Lacker, CEO van AVIAREPS is enthousiast: “We zijn enorm trots op de benoeming tot pan-Europees PR-bureau voor Saudia. Met onze lokale AVIAREPS-kantoren in alle acht landen zijn we in staat om PR-activiteiten centraal te coördineren vanuit onze hub in München en deze lokaal aan te passen en verder te ontwikkelen via onze experts in de markten. We kijken ernaar uit om onze kennis van de lokale markten en onze sterke connecties met de media te gebruiken om Saudia te positioneren als een top-of-mind luchtvaartmaatschappij voor reizigers uit Europa.”