21 november 2024
Thumbnail voor Singapore Airlines viert gouden jubileum op Schiphol: ‘We bedienen een brede doelgroep’

Singapore Airlines viert gouden jubileum op Schiphol: ‘We bedienen een brede doelgroep’

SCHIPHOL - Het is deze maand vijftig jaar geleden dat Singapore Airlines voor het eerst naar Nederland vloog. Schiphol was destijds één van de eerste Europese bestemmingen van de toen nog jonge luchtvaartmaatschappij, en is uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van het Europese netwerk. Dat vertelt Christian Stenkewitz, General Manager Benelux in gesprek met Reisbizz Magazine.

Nederland en Singapore hebben al jarenlang nauwe zakelijke banden met elkaar. In het Aziatische stadsstaatje zijn ruim 1.800 Nederlandse bedrijven actief, en multinationals als Heineken en Philips hebben er een regionaal hoofdkantoor. Daarnaast stond de Nederlandse topeconoom Albert Winsemius (1910-1966) aan de wieg van de groeiplannen die Singapore een economische grootmacht maakte in Zuidoost-Azië.

Waar zakenreizigers het gros van het aantal point-to-point reizigers vormen op de lijndienst tussen Schiphol en Singapore, gebruiken toeristen Changi Airport voornamelijk als overstappunt naar andere landen in Azië en richting Australië en Nieuw Zeeland. “We bedienen een brede doelgroep, met aansluitende vluchten naar talloze belangrijke en populaire bestemmingen”, zegt Stenkewitz.

Warm gevoel
Singapore Airlines is niet de enige speler die actief is van Schiphol naar Singapore. Ook KLM vliegt op de route, en spelers uit het Midden Oosten en Azië bieden eveneens verbindingen tussen oost en west. Wat onderscheidt Singapore Airlines van de rest? “Wij hebben een goede reputatie vanwege het aanbieden van service van wereldklasse aan onze klanten, en staan bekend om onze toonaangevende producten en gerenommeerde service aan boord door ons bekroonde cabinepersoneel. Wij zijn onze klanten dankbaar voor hun loyaliteit en steun, en daarom zetten wij ons in om onze producten en diensten te blijven innoveren. Het is de persoonlijke benadering van de reiservaring van onze klanten en het scherpe oog voor detail dat ons onderscheidt en dat ertoe heeft bijgedragen dat Singapore Airlines de meest bekroonde luchtvaartmaatschappij ter wereld is geworden.”

Lees het hele interview met Christian Stenkewitz in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.