Het TIME TO SMILE-appartementenconcept van TUI staat als een huis. Met de focus op comfortabele vakantieappartementen in kleine, gezellige complexen, voorzien van ruime inloopdouches, goed uitgeruste keukens en iets langere bedden, viert TIME TO SMILE haar tienjarig bestaan. Een mooi moment om samen met TUI terug te blikken op het afgelopen decennium.
Reisbizz Magazine brengt een bezoek aan het hoofdkantoor van TUI in Rijswijk, waar Concept Manager Mandy Groen in ‘t Wout en Manager Business Development Product Jill Verhoeven ons meenemen in de wereld van TIME TO SMILE.
”TIME TO SMILE is eigenlijk een soort tegenhanger van de grote all-inclusive resorts,” legt Mandy uit. “TIME TO SMILE is in de afgelopen 10 jaar uitgegroeid tot een concept met 22 accommodaties op 18 verschillende bestemmingen. Onze complexen bestaan gemiddeld uit 20 tot 80 appartementen. Op al onze locaties bieden we altijd volledig uitgeruste appartementen waar gasten zelf kunnen koken, met ruime keukens en badkamers, en bedden die net iets langer zijn.” We willen meteen wat meer weten over deze opmerkelijke USP: waarom biedt TUI standaard langere bedden aan in haar TIME TO SMILE-appartementen? “Daarvoor moeten we even terug naar het ontstaan van het concept”, vertelt Mandy. “Het concept is tien jaar geleden ontstaan uit de behoefte aan meer diversiteit in vakantieaccommodaties. Nederlanders hechten veel waarde aan vrijheid op vakantie, en dat vinden ze in appartementen. Daar kunnen ze zelf kiezen waar ze eten en wat ze doen, zonder de hele dag op de accommodatie te hoeven blijven. Daarom hebben we TIME TO SMILE ontwikkeld, en bij het bedenken van het concept kwamen we tot enkele opvallende inzichten. Nederlanders zijn over het algemeen iets langer dan de gemiddelde persoon, dus hebben we vanaf het begin bedden ontworpen die aan die behoefte voldoen.”
Het gaat om de details
Maar er zijn nog meer aspecten waarmee een TIME TO SMILE-appartement zich onderscheidt van andere verblijven. “Het draait allemaal om de details. Zo beschikken al onze appartementen over een inloopdouche, zodat gasten niet in een badkuip hoeven te staan om te douchen. Bovendien hebben alle appartementen een Nespresso-apparaat en, misschien nog belangrijker, een kaasschaaf. Wij weten dat Nederlanders hun kaas en pindakaas meenemen op vakantie, dus dan kan een kaasschaaf natuurlijk niet ontbreken. Wij spelen echt in op de behoefte van de Nederlandse reiziger”, aldus Mandy. Bij het wensenpakket van Nederlandse reizigers zit dus ook de wens van een keuken. Overigens is het niet zo dat de keukens intensief gebruikt worden, zo vertelt Jill. “Uit onderzoek blijkt dat onze gasten maar heel weinig in de keuken staan. Het idee dat het überhaupt kan, vinden onze klanten heel fijn.”
Meer lezen over TIME TO SMILE? Lees het hele artikel in het nieuwste Reisbizz Magazine!