LONDEN - VisitBritain start vandaag met de ‘Welcome to Another Side of Britain’ campagne, die tot eind maart 2022 loopt. De campagne focust op steden die hard getroffen zijn door de afwezigheid van het toerisme. Daarnaast besteedt VisitBritain ook aandacht aan een aantal grote evenementen die toeristen zullen aantrekken.
De miljoenencampagne maakt deel uit van de nieuwe GREAT-campagne van de Britse Regering. Deze campagne heeft als doel alle uithoeken van het Verenigd Koninkrijk te tonen en te laten zien hoeveel het land te bieden heeft.
De internationale 'Welcome to Another Side of Britain' campagne werd officieel gelanceerd door de staatssecretaris voor Digital, Culture, Media and Sport (DCMS), en zal de schijnwerpers richten op een aantal Britse steden die normaal gesproken minder in de spotlight staan. Dit zijn o.a. Bath, Brighton, York, en Oxford. Daarnaast worden ook een aantal grote evenementen gepromoot.
"De mijlpalen van dit jaar, zoals het platina jubileum van Koningin Elizabeth II, de Commonwealth Games en de baanbrekende 'Unboxed' evenementen, bieden goed getimede kansen om eenmalige ervaringen die bezoekers alleen hier kunnen beleven in de kijker te zetten, en om ons warme welkom en onze creativiteit aan de wereld te promoten", aldus VisitBritain CEO Sally Balcombe.
Door middel van de hashtag #lovegreatbritain kunnen bezoekers ervaringen die 'een andere kant van Groot-Brittannië' laten zien delen en promoten.
Lees meer over de bestemming het Verenigd Koninkrijk via onze zustersite Triptalk.