UTRECHT - Bij de TUI Experience Store in hartje Utrecht laat de potentiële vakantieboeker zich maximaal inspireren. De in het oog springende winkel trekt dan ook veel bekijks van het winkelend publiek. Reisbizz Magazine sprak met Annabel Sturkenboom, Sales & Lead employee van de enige TUI Experience Store in Nederland.
Met in het midden van de winkel een stijger van hout en aan de wand een mega videoscherm met uitdagende reisbeelden lijkt het of de klant al direct op de bestemming is aangekomen. En dat is waar de Experience Store zich in onderscheidt, het inspireren. “Vanaf de drempel geeft het al een totaal ander beeld dan een ander kantoor”, vertelt Annabel. “Alleen al hoe het is opgezet, dat je ook plaats kunt nemen in een zitje en reisboekjes erbij kunt pakken om zelf even te snuffelen. De wanden die bekleed zijn met tropische planten, het warme licht en de zomerse geurbeleving.”
Lekker interactief
Het grote scherm aan de wand wordt veel gebruikt tijdens afspraken met klanten. “We hebben ook tablets die we kunnen aansluiten zodat we het scherm kunnen delen. Dat maakt het lekker interactief en je kunt makkelijk de reismogelijkheden laten zien”, gaat Annabel verder. Ook de steiger in het midden van de winkel is een eyecatcher. “Daar worden heel veel foto’s gemaakt. In september heb je ook veel nieuwe studenten die hier langskomen. Die maken dan de ronde door Utrecht en stappen dan binnen om foto’s te maken. Dat is leuk om te zien, dat van jong tot oud aan de balie staat.”
De ruimte van de Experience Store wordt regelmatig gebruikt voor andere kleine events. Zo was het middenstuk met de steiger tijdens de voorleesdagen een fijne plek voor kinderen om te luisteren naar de mooiste reisverhalen in samenwerking met stichting CPNB en Stichting Lezen. De kinderen konden een voorleessessie bijwonen en ontvingen na afloop een cadeautje.
Wil jij meer weten over hoe de klant wordt geïnspireerd in de enige TUI Experience Store en ben jij benieuws hoe de winkel eruit ziet? Lees dan snel het hele gesprek in het nieuwe Reisbizz Magazine.