Reisorganisatie TUI doet in 2025 niet mee aan de Vakantiebeurs. Directeur Arjan Kers liet weten vernieuwing te missen in het jaarlijkse evenement. Goede reden om eens bij de Vakantiebeurs aan te kloppen met de vraag: wat doet de Vakantiebeurs allemaal aan vernieuwing? Marco van Naarden, Senior Account Manager & Team Lead bij de Jaarbeurs, vertelt in Reisbizz Magazine over de beurs van volgend jaar, die al volop in de steigers staat.
Van Naarden vertelt over tal van nieuwe ontwikkelingen voor de beurs van komend jaar. Grote verandering: in 2025 zijn er twee vakdagen, in plaats van één. “We merkten uit de feedback dat de vakdag – met al zijn borrels – wordt gezien als een soort grote reünie in de branche. Veel mensen misten daardoor wel een mogelijkheid om zakelijke afspraken te maken. Door een tweede vakdag te introduceren op donderdag 9 januari, in combinatie met een paviljoen dat uitsluitend te bezoeken is door professionals, creëren we die ruimte dit jaar meer”, zo vertelt Van Naarden. “Door alle vakdag-bezoekers een lanyard met naam te geven na aanmelding met KvK-nummer, is het op de tweede dag gemakkelijk om de professionals van de consumenten te scheiden.”
TUI haakt af
Over het afhaken van TUI, wat veel stof deed opwaaien in de branche, is de Account Manager/ Team Lead kort. “We betreuren het dat TUI dit jaar niet op de beurs staat. Als organisatie vinden we het heel jammer, maar we houden de communicatie open. We staan altijd open voor gesprekken. We hadden TUI er graag bijgehad.”
Verder maakt de Vakantiebeurs zich absoluut geen zorgen over de editie van 2025. “Het gaat op dit moment erg goed qua aanvragen van exposanten die willen deelnemen. We lopen daarop toch voor op vorig jaar, meer exposanten hebben al toegezegd mee te doen. Ik denk dat we nu op zo’n 200 exposanten zitten, vorig jaar rond deze tijd hadden we er ongeveer 150. We hebben echt al een mooie deelnemerslijst.”
Ben je benieuwd welke veranderingen nog meer worden doorgevoerd tijdens de Vakantiebeurs van 2025? Lees dan het hele interview in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.
Vorige maand gingen we met de Reisbizz Podcast in gesprek met Suzanne Goossen (Head of Retail & Distribution bij TUI) over het afhaken van TUI en hoe zij tot dit besluit zijn gekomen. Ook Sebastiaan Klijnen van Hey!USA sluit aan. Luister de podcast hieronder: