11 mei 2024
Thumbnail voor Yvonne Walters verruilt veelzijdige rol bij TUI Effting voor ZRA-schap bij TUI at Home

Yvonne Walters verruilt veelzijdige rol bij TUI Effting voor ZRA-schap bij TUI at Home

WAALRE - Yvonne Walters uit Waalre verlaat na dertig jaar TUI Effting om haar eigen onderneming te starten. Yvonne vond het tijd voor een nieuwe uitdaging en is deze maand gestart als ZRA bij TUI at Home. “En als je het kunt dromen, kun je het doen”, vertelt Yvonne in gesprek met Reisbizz.


Yvonne is ruim 30 jaar werkzaam geweest bij TUI Effting. “Na mijn toeristische opleiding ben ik meteen begonnen bij Effting Reizen. Dit was toentertijd het grootste reisbureau van Nederland, daar wilde ik graag werken! Hier heb ik geleerd dat een hoog servicelevel en goede kwaliteit altijd voorop staan. Nooit zomaar een boeking maken, maar echt goed luisteren naar de klant, adviseren, doorvragen en goed filteren. Het allerbelangrijkste was dat de klant terug zou komen, omdat jij hen zo goed had geadviseerd.”

In haar rol als senior reisadviseur bij het reisbureau heeft Yvonne naast het maken van boekingen nieuwe collega’s opgeleid en verkooptrainingen gegeven. Ook het begeleiden van studiereizen en het organiseren van incentives en klantendagen behoorden tot haar takenpakket. “Ik vond het heel erg leuk om naast de verkoop zo nu en dan een andere rol te hebben. Het verkopen van reizen zit echter absoluut in mijn bloed en dat wil ik niet missen. Juist het persoonlijke contact met de klant vind ik onmisbaar.”

Optimaal adviseren
Het samenstellen van maatwerkreizen is voor Yvonne het leukste wat er is. “Hierin kan ik mijn expertise en ervaring volledig kwijt en kan ik de klant optimaal adviseren.” Mede door corona heeft Yvonne dit soort werk zien veranderen de afgelopen jaren, waardoor ze besloot om voor zichzelf te beginnen. Ze gaat zich verder niet specialiseren in bepaalde reizen. “Iedere klant en vakantie is belangrijk en hiervoor ga ik me altijd volledig inzetten.”

Goed luisteren
Yvonne hoopt zich te onderscheiden in haar personalisatie en het geven van een ‘echt goed’ reisadvies. “Je wilt dat de klant een fantastische vakantie heeft, dus dan is het belangrijk dat je goed luistert en filtert. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een klant binnenkomt voor een strandvakantie Spanje en ik uiteindelijk een reis naar Bali voor ze boek.”

Op 1 juli is Yvonne van start gegaan. “Mijn omgeving geeft overigens aan dat dit echt iets voor mij is en dat ik dit al veel eerder had moeten doen. Hopelijk krijgen ze gelijk!”