25 november 2024
Thumbnail voor Vacansoleil verkoopt eigen campings en zet koers naar Europese groei

Vacansoleil verkoopt eigen campings en zet koers naar Europese groei

EINDHOVEN - Vacansoleil heeft de vijf eigen campings verkocht en gaat zich nu volledig richten op het aanbieden van campingvakanties. Met het openen van verkoopkantoren in Slovenië en binnenkort Spanje, heeft de vakantieaanbieder uit Eindhoven het uiteindelijke doel om in alle Europese landen campingvakanties aan te bieden.

“Inmiddels is het rond en hebben we geen eigen campings meer”, laat woordvoerder Marcel Paapst aan Reisbizz.nl weten. Eind 2019 verkocht Vacansoleil al de eerste campings aan Sandaya Group en de Human Company Group uit Italië. Deze maand zijn de laatste drie campings in Frankrijk verkocht aan het Franse Vacanceselect. “Met de verkoop van deze drie campings, hebben we tegelijkertijd vijftig parken van Vacanceselect toegevoegd aan ons aanbod. We bieden in negentien verschillende landen in Europa op zeshonderd campings vakanties aan.”

Door de verkoop van de campings kan Vacansoleil zich richten op datgene waar ze goed in zijn, stelt Paapst. “Het exploiteren van een camping is iets heel anders dan het aanbieden van een vakantie. We gaan ons nu echt focussen op het aanbieden van campingvakanties met allerlei accommodaties zoals mobile homes of campingplaatsen.” Volgens Paapst veranderd er voor de klant niet veel. “Het enige wat nu anders is, is dat er meer aanbod is om uit te kiezen.”

Verdubbeling
Vacansoleil heeft ambities om te groeien. “Wij zijn de afgelopen tijd van 500 naar 600 campings gegaan in ons aanbod. Onze ambitie is om te groeien naar duizend campings verspreid over heel Europa”, gaat Paapst verder. Naast deze verdubbeling gaat het bedrijf zich meer richten op landen als Slovenië en Polen.

Met dertien verkoopkantoren in Europa is de Nederlandse onderneming goed vertegenwoordigd in het buitenland. Paapst: “In Polen wordt er bijvoorbeeld geboekt voor vakanties in Spanje en Fransen boeken campingvakanties in Italië. Zo is er onder onze klanten een gevarieerde mix van vakantiegangers. Door de verschillende vakantieperiodes in de Europese landen, worden de vakantieseizoenen voor de campings die bij ons zijn aangesloten verlengd en kan de bezettingsgraad van de accommodaties omhoog.”