D-reizen en Corendon zijn de bekendste touroperators van Nederland. TUI Nederland heeft dan weer de hoogste ‘spontane naamsbekendheid’. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek onder ruim 7.000 Nederlanders.
Bijna alle Nederlanders (97 procent) kennen minimaal één touroperator, meldt marktonderzoeker Multiscope. D-reizen (85 procent) en Corendon (84 procent) hebben de hoogste ‘geholpen naamsbekendheid’ van alle touroperators. De naamsbekendheid van TUI Nederland (82 procent) volgt kort daarop. Daarna komen Sunweb met 80 procent en ANWB Reizen met 75 procent, aldus het onderzoek. De spontane naamsbekendheid betreft het totale percentage van alle respondenten dat een touroperator noemt zonder externe hulp. De geholpen naamsbekendheid is het percentage respondenten dat een touroperator herkent uit een lijst met namen van touroperators.
Belangrijkste reclamekanaal
Maar liefst 69 procent van Nederland heeft minstens één reclame van een touroperator gezien. TV is met 39 procent het belangrijkste reclamekanaal voor touroperators. Internet heeft een bereik van 19 procent. Verder ziet 11 procent reclame via social media en via e-mail. Gedrukte reclame zoals advertenties in kranten (6 procent), tijdschriften (5 procent) of via de brievenbus (2 procent) hebben een kleiner bereik. Hetzelfde geldt voor buitenreclame (4 procent) en commercials op de radio (3 procent).
Heb jij de Reisbizz App al? Download onze gratis app in de Google Play Store of Apple App Store en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws.