18 oktober 2024
Thumbnail voor TUI gaat omdenken: meer focus op vroeg boeken, minder op lastminutes

TUI gaat omdenken: meer focus op vroeg boeken, minder op lastminutes

TUI Nederland wil volgend jaar meer nadruk leggen op het vroegboekseizoen. “Op die manier zijn klanten gegarandeerd van de reis van hun keuze”, zei Suzanne Goossen, Head of Retail Distribution, donderdag tijdens de aftrap van het nieuwe boekjaar in theater De Flint in Amersfoort.

Speciaal voor het jaarlijkse evenement, dat altijd in oktober wordt gehouden, gooide TUI voor één dag al haar reisbureaus op slot. Op die manier konden alle reisagenten naar Amersfoort te komen om te worden geïnspireerd en geamuseerd. Dat laatste gebeurde door een speciale show van Omdenken.

Vroeg boeken
Volgens Goossen moet er steeds vaker “nee” worden verkocht aan klanten die voor een lastminute vakantie naar het reisbureau komen. “Of er is geen beschikbaarheid, of de gewenste reis past niet binnen het budget.”

Daarom wil TUI voor 2025 het accent leggen op het vroegboekseizoen. “Daar gaan we met onze marketing naar de consument op inspelen.

Imago
TUI breidt het aantal eigen reisbureaus ook in 2025 verder uit. Daarvoor wordt er meer personeel aangenomen. Ook kijkt de reisorganisatie nadrukkelijker naar manieren om bestaande medewerkers doorgroeimogelijkheden te bieden binnen het bedrijf.

Aan het imago van de reisbureaus gaat ook gewerkt worden. “De klant moet weten dat onze reisadviseurs heel veel kennis in huis hebben, en dat een reis boeken in onze shops absoluut niet duurder is dan online.”