27 november 2024
Thumbnail voor Schiphol Travel gaat exclusief partnership aan op het gebied van veiligheidsservices

Schiphol Travel gaat exclusief partnership aan op het gebied van veiligheidsservices

SCHIPHOL - Zakenreisorganisatie Schiphol Travel International (STI) start met ingang van 1 juni 2023 een exclusieve samenwerking met Dyami Strategic Security Services. Laatst genoemde bedrijf is gespecialiseerd in strategische internationale veiligheid. Door de samenwerking kan STI, naar eigen zeggen, de meest geavanceerde 'Duty of Care services' bieden aan haar relaties.

Deze services omvatten onder andere actuele bestemmingsanalyses en op maat gemaakte reisadviezen. Hierbij wordt gekeken naar de lokale en geopolitieke situatie, diverse veiligheidsrisico’s waaronder bijvoorbeeld ook spionagedreigingen. Op basis hiervan kan de reiziger een advies ontvangen ter optimale voorbereiding van de reis. Tevens biedt de samenwerking Travel Managers binnen internationaal opererende bedrijven de mogelijkheid hun reisbeleid te toetsen op basis van een individuele risico evaluatie.

Awareness trainingen
Om deze specialistische dienstverlening aan alle STI relaties te kunnen aanbieden, zal Dyami kennis en awareness trainingen verzorgen voor de STI Accountmanagers waarna zij gecertificeerd worden. 

"We merken dat veel bedrijven de risico’s voor hun reizende medewerkers onderschatten, terwijl er juist een groeiende behoefte is aan betrouwbare informatie t.a.v. veiligheidsrisico’s voor zakelijke reizen", meldt Dyami Strategic Security Services directeur Eric Schouten.

"In deze onstabiele tijden met geopolitieke spanningen in de wereld merken we dat onze klanten worden geconfronteerd met complexe vraagstukken op het gebied van veiligheid voor hun reizigers. We nemen Duty of Care en daarmee de zorgplicht voor onze klanten uiterst serieus", meldt Schiphol Travel International Commercial Director - Arlette van Bezu.

"Naast ons eigen calamiteiten team en traveller-tracking system zal de toevoeging van real-time Dyami intelligence onze Duty of Care diensten nog verder perfectioneren. 
Na het volgen van de trainingen en met dagelijkse support van Dyami stelt de nieuwe expertise ons nog beter in staat onze reizigers veilig op reis te sturen. We zien hierin een enorme toegevoegde waarde van onze dienstverlening juist in deze tijd", vervolgt van Bezu.