19 april 2025
Thumbnail voor Marlous Willekens: ‘Elke dag draait om het vinden van de perfecte balans tussen kwaliteit, beleving en waarde’

Marlous Willekens: ‘Elke dag draait om het vinden van de perfecte balans tussen kwaliteit, beleving en waarde’

Eind vorig jaar werd de overname van Silverjet Vakanties door ITG Companies bekendgemaakt. “If you can’t beat them, join them” , zei Harco van Uden, mede-eigenaar van ITG Companies, destijds. Marlous Willekens vormt met Van Uden en zijn partner Elke de directie van het bedrijf. Een rol die haar op het lijf is geschreven. Ze gaat met Reisbizz in gesprek over haar carrière. “Ik richt me op het product- en inkoopgedeelte, de rode draad in mijn carrière en het vakgebied waar mijn hart ligt.”

De liefde voor reizen zit diepgeworteld bij Marlous. “Reizen staat centraal in zowel mijn werk-als privéleven. Ik haal veel energie en plezier uit het ontdekken van nieuwe plekken en culturen, en het opdoen van nieuwe ervaringen.” Dat doet Marlous het liefst op de fiets. “Een superleuke, duurzame maar ook ontspannen manier om een stad te verkennen en al je zintuigen op scherp te zetten. Reizen geeft inspiratie en nieuwe perspectieven en daar word ik heel blij van.” Na dat haar vader vroeg overlijd, beseft Marlous zich hoe belangrijk het is om in het ‘nu’ te leven. “Genieten van de kleine, mooie momenten. Of het nu gaat om een goed gesprek, een heldere sterrenhemel of een knuffel van mijn bijna 90-jarig oma. Dat klinkt mooi, maar uiteraard vergeet ik dat ook wel eens in de hectiek van het dagelijkse bestaan. Een fijne wandeling of een paar uurtjes ronddolen in een mooi museum helpt dan.”

Overstap
Na verloop van tijd werd Marlous benaderd door Sunweb. Wat haar vooral aansprak, was de ondernemersgeest, de korte lijnen en hands-on mentaliteit van het bedrijf. “Hier heb ik de inkoopafdeling voor zonvakanties geleid en speelde ik een belangrijke rol in het loodsen van de organisatie door de coronacrisis. Hoe ik dat samen met mijn werkelijk fantastische team heb gedaan, is waar ik het meest trots op ben in mijn carrière. Zowel op zakelijk als persoonlijk vlak zijn we voor de organisatie, voor onze leveranciers en voor elkaar blijven zorgen. Het is tevens de periode waarin ik het meest geleerd heb en als mens het meest gegroeid ben.” Na deze intensieve periode was het tijd voor iets nieuws. “Na een heerlijke tijd van rust en bezinning, startte ik bij ITG Companies waar ik met Harco en Elke de directie voer. Ik richt me op het product- en inkoopgedeelte, de rode draad in mijn carrière en het vakgebied waar mijn hart ligt.”

Dynamische rol
In deze functie is ze verantwoordelijk voor het creëren en leveren van een aantrekkelijk, winstgevend en toekomstbestendig reisaanbod. Een dynamische rol waar volgens Marlous strategisch denken, commerciële scherpte en een diep begrip van de markt samenkomen. “Elke dag draait om het vinden van de perfecte balans tussen kwaliteit, beleving en waarde zodat klanten niet alleen boeken, maar ook terugkomen. Het gaat daarbij volledig om inspireren, ontzorgen en verrijken.”

Dit is een klein deel van het hele interview met Marlous. Wil je het hele artikel lezen, waarin Marlous onder andere vertelt over het nieuwe Silverjet Premium Partnerplan? Open snel (de 100ste) Reisbizz Magazine!

Recente berichten