Schiphol heeft een nieuwe koffietent toegevoegd aan Lounge 1: deze Starbucks is geopend op de plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland haar deuren opende. De vestiging is onderdeel van de herontwikkeling van de lounge en kwam tot stand in samenwerking met Avolta AG en Starbucks.
Met een oppervlakte van 506 m² en zo’n 180 zitplaatsen biedt deze vestiging meer dan genoeg ruimte voor reizigers voor een goede kop koffie of wat te eten. Volgens Arthur Reijnhart, Chief Commercial Officer van Schiphol, past de komst van Starbucks perfect bij de vernieuwde loungebeleving: “De komst van deze Starbucks is voor ons extra speciaal: niet alleen door de omvang en uitstraling, maar ook omdat het een terugkeer is naar de plek waar Starbucks in Nederland begon.”
Het interieur van de nieuwe Starbucks is geïnspireerd op de stad Amsterdam. Dit Amsterdamse karakter wordt doorgetrokken met lokaal gebrande koffie uit de Starbucks Amsterdam Roastery. Meer zin in een bite? Er is ook een gevarieerd foodassortiment, waaronder luxe croissants, focaccia’s en warme sandwiches.
Walter Seib, CEO Noord-, Oost- en Centraal-Europa van Avolta, benadrukt het belang van de locatie: “Deze opening weerspiegelt Avolta’s toewijding aan het bieden van uitzonderlijke reiservaringen door wereldwijd geliefde merken te combineren met authentiek lokale elementen. Met het unieke ontwerp, het uitgebreide foodaanbod en de nauwe band met de Starbucks Roastery in Amsterdam, biedt deze winkel reizigers een écht gevoel van plaats.”
De vestiging is onderdeel van de grootschalige uitbreiding van Lounge 1, die met 5.000 m² is vergroot en plaats biedt aan 23 nieuwe horeca- en retailconcepten. Daarmee wil Schiphol reizigers meer comfort, kwaliteit en beleving bieden tijdens hun reis.