Dubai International Airport introduceert een nieuwe digitale service om het ophalen van reizigers sneller en efficiënter te maken. Met hulp van het nieuwe systeem hoeven passagiers voortaan niet langer te zoeken naar handgeschreven bordjes in een overvolle aankomsthal. In plaats daarvan scannen ze een QR-code bij een van de aangewezen kiosken, waarna direct informatie verschijnt over de chauffeur, het voertuig en de ophaallocatie.
De service, genaamd DXB Greet & Go, is ontwikkeld voor reizigers die vooraf via een erkend hotel, touroperator of limousineservice vervoer hebben geregeld. Deze partners krijgen toegang tot een beveiligd portaal waarin ze de gegevens van hun chauffeurs en voertuigen invoeren. Op basis daarvan worden unieke QR-codes gegenereerd, die vooraf met hun gasten worden gedeeld.
Met het nieuwe systeem hoopt de internationale luchthaven drukte en chaos in de aankomsthal te verminderen. Voorheen leidden de traditionele 'meet & greet'-bordjes vaak tot opstoppingen en verwarring. Door dit proces te digitaliseren, wordt een overzichtelijker ophaalsysteem verwacht.
Om de service zo soepel mogelijk te laten verlopen, is bij de kiosken meertalig personeel aanwezig om reizigers indien nodig te begeleiden.