11 november 2025
Thumbnail voor Norwegian Cruise Line zet koers naar de toekomst: meer zien, meer beleven, meer cruisen

Norwegian Cruise Line zet koers naar de toekomst: meer zien, meer beleven, meer cruisen

Kleurrijke kunst, een water-achtbaan op zee en het eerste Thaise restaurant aan boord: Norwegian Cruise Line verrast met innovaties die cruisen leuker en veelzijdiger maken. Jennifer Pichl, Business Development Manager bij NCL, licht toe wat de rederij uniek maakt en waar de cruise-toekomst naartoe gaat.

Op welk project van het afgelopen jaar ben je het meest trots?
“Zonder twijfel de lancering van de Norwegian Aqua in maart 2025. Dit is het derde schip in onze Prima Class, maar ook de start van een nieuwe Prima Plus Class met meer buitenruimte en nieuwe faciliteiten. Heel bijzonder is dat de romp werd ontworpen door Allison Hueman, de eerste vrouwelijke kunstenaar die een NCL-schip mocht beschilderen. Daarnaast biedt de Aqua unieke ervaringen, zoals de eerste Aqua Slidecoaster op zee en een breed aanbod aan hutten: van solo-cabins tot ruime suites.”

Welke trends zie je in de cruise-industrie en hoe speelt NCL daarop in?
“Een duidelijke trend is multigenerationeel reizen: zo’n eenderde van onze gasten reist met drie of meer generaties. Wij spelen daarop in met ruime accommodaties in onder meer The Haven en met nieuwe gezinsvriendelijke faciliteiten op ons privé-eiland Great Stirrup Cay, waaronder een groot verwarmd zwembad en een waterpark met maar liefst 19 glijbanen.”

Dit artikel komt uit het Reisbizz Magazine Nr. 106. Meer lezen? Klik dan op deze link.

Recente berichten