RIJSWIJK – TUI Nederland is samen met TravelWithZoey, een start-up die zich bezig houdt met klantbeleving, een nieuwe samenwerking aangegaan voor een digitale reisassistent voor stedentrips. De digitale reisassistent genaamd Louise voorziet reizigers vanaf 10 november elke dag gratis van een nieuwe tip, leuke activiteit of hotspot via WhatsApp.
Afgelopen 26 oktober kwamen Arjan Kers (TUI) en Amrish Badal (TravelWithZoey) samen op het TUI hoofdkantoor in Rijswijk om de samenwerkingsovereenkomst te tekenen.
Arjan Kers, General Manager TUI Nederland is enthousiast over de samenwerking én de nieuwe digitale service: “Na de samenwerking met GreenCityTrip kiezen we opnieuw voor een samenwerking met een veelbelovende start-up, deze keer met TravelWithZoey. Zij leveren het platform waarmee onze digitale reisassistent Louise onze stedenreizigers heel gericht en persoonlijk advies kan geven. Een fantastische aanvulling op ons stedenreisaanbod waarmee je op een digitale manier persoonlijk contact hebt met je klant.”
Rajneesh Badal, oprichter en CEO van TravelWithZoey: “De afgelopen anderhalf jaar hebben we met TUI grondig onderzocht hoe Zoey ook van waarde kan zijn in de klantreis van de TUI reiziger. Wij zijn heel enthousiast over het eerste resultaat daarvan, namelijk deze samenwerking met TUI City.”
Gratis bij alle TUI citytrips
De service is eerder dit jaar getest bij een aantal verschillende citytrip bestemmingen. Dit leverde positieve beoordelingen van klanten op. De service wordt als een toegevoegde waarde gezien die voor een extra leuke beleving zorgt. Mensen vinden het een prettige manier om tips te krijgen en hebben bezienswaardigheden bezocht waar ze zonder de tips van Louise niet naartoe zouden zijn gegaan. Vanaf 10 november wordt de service gratis aangeboden bij alle citytrips uit het aanbod van TUI.
Persoonlijke tips via WhatsApp
De klant ontvangt na het boeken van een stedentrip of een accommodatie via TUI een sms-bericht waarin wordt gevraagd of er interesse is in de service. De klant ontvangt dan nog een mail met meer informatie. Vervolgens gaat de service over op WhatsApp; een week voor vertrek verstuurt Louise een eerste bericht. Louise voorziet de reizger iedere dag van een persoonlijke nieuwe tip. De tips zijn helemaal afgestemd op de klant en gebaseerd op de locatie waar de reiziger zich bevindt.
Achter de schermen
Hoewel de service digitaal is zit er een team medewerkers van TravelWithZoey achter de schermen klaar om te assisteren in de communicatie waar nodig. Voor praktische vragen antwoordt de reisassistent binnen twee uur.