HOOFDDORP - Autohuurbedrijf SIXT vergroot zijn wereldwijde netwerk en breidt uit naar Canada. Vanuit een eigen Canadese onderneming opent het bedrijf zijn eerste vestiging in Vancouver, waarna Toronto zal volgen. Door deze uitbreiding bestrijkt SIXT nu het gehele Noord-Amerikaanse continent.
De Canadese filialen bieden binnenkort ook digitale counter-bypass aan, waarmee klanten niet alleen de balie omzeilen, maar ook twee uur voor het ophalen een specifieke auto kunnen reserveren. De autoverhuurder wil zijn klanten een wagenpark bieden van hoge kwaliteit met merken zoals Mercedes-Benz en BMW.
Als doel stelt SIXT om tegen 2025/2026 een marktaandeel van drie tot vijf procent te bereiken. “De Canadese markt heeft een totaal marktpotentieel van ongeveer 1,4 miljard euro. Het potentiële marktvolume van de twee filialen in Canada alleen zijn ruwweg gelijk aan een derde van het marktvolume van Italië”, luidt de aankondiging.
Vakantie- en zakenreizigers
“De uitbreiding naar Canada is de volgende logische stap in de verdere groei van SIXT in het kader van onze internationalisering”, meldt Nico Gabriel, COO van SIXT SE. “Na de succesvolle lancering in Australië eind 2021, maken we nu gebruik van synergiën met onze groeimarkt in de VS en breiden we onze aanwezigheid in Noord-Amerika aanzienlijk uit. Vakantiegangers en zakenreizigers uit de VS en Europa kunnen nu ook in Canada rekenen op onze bekende premiumvloot en -diensten.”
Vorig jaar wist de autoverhuurder zijn marktaandeel in de VS bijna te verdubbelen en groeide de omzet naar bijna 600 miljoen euro. In Canada wordt dezelfde groei verwacht, zowel voor vakantie- als zakenreizen. “Dat is ook waar de eerste twee SIXT-vestigingen voor staan: Vancouver is een zeer aantrekkelijke markt voor toeristen, vooral uit Duitsland en Europa, en Toronto is erg in trek bij zakenreizigers uit de VS.”