22 november 2024
Thumbnail voor Air France-KLM en Travelport bereiken akkoord over NDC-distributie

Air France-KLM en Travelport bereiken akkoord over NDC-distributie

AMSTELVEEN/PARIJS - Air France-KLM en Travelport hebben een commerciële overeenkomst bereikt om de distributie van de NDC-content van de luchtvaartgroep mogelijk te maken via Travelport+, Travelport's next-generation contentdistributie- en reisretailplatform. Dat hebben beide partijen woensdag bekendgemaakt.

Pieter Bootsma, Chief Revenue Officer bij Air France-KLM: "We zijn verheugd om onze samenwerking met Travelport uit te breiden om onze NDC-content en -diensten toegankelijk te maken via Travelport+. Dit is een belangrijke stap in onze distributiestrategie, als aanvulling op ons bestaande NDC-distributienetwerk.”

Bootsma vervolgt: “NDC is een belangrijke innovatie voor Air France-KLM omdat het onze klanten in staat stelt te profiteren van aantrekkelijkere en op maat gemaakte aanbiedingen, zoals continue prijsstelling en op maat gemaakte bundels. Het is een uitstekende technologische stap die in de toekomst gloednieuwe retailperspectieven opent.”

Jason Clarke, Chief Commercial Officer Travel Partners bij Travelport, is het daar helemaal mee eens: "Dit is een innovatieve deal die echt de waarde maximaliseert voor zowel Air France-KLM als de wereldwijde gemeenschap van reisbureaus van Travelport, met name die met een hoger serviceniveau.”

NDC-content wordt vanaf begin 2022 op Travelport+ uitgerold, waarbij functies en functionaliteit geleidelijk worden toegevoegd.

IAG, het moederbedrijf van British Airways en Iberia, heeft deze week een vergelijkbaar akkoord met Travelport bereikt.