ROTTERDAM - Natasja Eshuis viert op vrijdag 15 oktober aanstaande haar 25-jarig jubileum bij Travel Trend. Reden voor Reisbizz Magazine om bij haar op bezoek te gaan en haar alvast in het zonnetje te zetten.
Eshuis begon ooit als product manager bij het bedrijf, werd na 5 jaar brand manager en nam slechts 2 jaar later de bestuursfunctie in het bedrijf voor haar rekening.
We stelden Eshuis een aantal vragen.
Op 15 oktober aanstaande vier jij een mijlpaal, 25 jaar in dienst bij Travel Trend. En zoals ik wel vaker zeg; “mijlpalen zijn er om slingers aan op te hangen.” Ga je ook daadwerkelijk slingers ophangen en het groots vieren?
Mijn 20-jarig jubileum heb ik heel uitgebreid gevierd, met een verrassingsdiner voor alle medewerkers en Chris Zegers als mystery guest. Ik vind 2021 geen jaar voor uitbundige feesten, dus we houden het bescheiden. Gewoon gezellig met elkaar taart eten en daarna meteen weer aan de slag, want we hebben het hartstikke druk met offertes en boekingen maken. Dat is op dit moment belangrijker dan een feestje.
Kun je je eerste werkdag nog herinneren toen je voor het eerst een voet over de drempel zette bij Travel Trend? En had je je toen kunnen bedenken dat je dit 25 jaar later nog steeds doet?
Ja, dat weet ik nog wel. Ik kwam terecht op de afdeling inkoop, die midden in de gidsproductie zat en deadlines moest halen. Dus ik moest als Product Manager meteen vol aan de bak met brochureteksten en calculaties. Er zaten gelukkig een paar behulpzame collega’s in het team, die mij wegwijs hebben gemaakt in het calculatiesysteem. In die tijd was het heel gewoon om tijdens de gidsproductie elke avond te werken. Als we ’s avonds naar huis gingen zetten we een aantal grote calculaties aan op onze computers, zodat deze de hele nacht door konden ‘stampen’. Wat dat betreft is er gelukkig veel veranderd aan de ICT-processen!
Over de afgelopen 25 jaar kun je vast een mooi boek schrijven. Zou je voor ons een hoofdstuk uit willen lichten met een voor jou bijzondere gebeurtenis?
In die 25 jaar heb ik schitterende reizen gemaakt, vooral toen ik als Product Manager de inkoop deed in de Caribbean en Afrika. Een absoluut hoogtepunt was het 50-jarig jubileum van onze agent in Peru. Relaties uit de hele wereld werden uitgenodigd voor een jubileumreis. Met twee privé-vliegtuigen (!) bezochten we de mooiste plekken van Peru.
We sliepen in de beste hotels en werden ook culinair ontzettend verwend.
Als cadeau voor het jubileum hebben wij als genodigden een schenking gedaan aan een goed doel in de Heilige Vallei. Toen wij die cheque met de donatie aanboden aan de lokale agent, waren veel mensen ontroerd. Het was een familiebedrijf en zowel de aanwezige familie als medewerkers zaten te snotteren. Ikzelf ook. En ik was extra trots omdat dit cadeau mijn idee was.
Een paar jaar later ben ik daar tijdens een vakantie met mijn moeder nog eens terug geweest. De mensen daar toonden ons toen vol trots de groentetuin en forelvijvers die ze met de donatie hadden aangelegd, zodat ze de schoolkinderen dagelijks te eten konden geven.
25 jaar in dienst en nog steeds ‘still going strong’, hoe houd je ‘the spirit’ erin? Zeker gezien het afgelopen 1,5 jaar tijdens corona?
Er werken ontzettend fijne mensen bij Travel Trend, daar krijg ik veel energie van. Onder de uitdagingen van de coronacrisis hebben we maar gewoon samen de schouders gezet. Dat is Rotterdams hè, niet lullen maar poetsen. Naast alle uitdagingen heeft de crisis ons ook veel moois gebracht. Er is prachtig teamwork geleverd en veel collega’s zijn echt boven zichzelf uit gestegen. Dat we nu eindelijk weer gewoon offertes en boekingen maken, geeft een welkome positieve vibe. Dat betekent dat ik over een tijdje ook meer zal kunnen reizen, want dat heb ik wel ontzettend gemist!