19 mei 2024
Thumbnail voor Avila Reizen ziet populariteit Azië weer toenemen: ‘Vraag naar Japan geëxplodeerd’

Avila Reizen ziet populariteit Azië weer toenemen: ‘Vraag naar Japan geëxplodeerd’

Avila Reizen ziet Azië als een continent vol mysterie, mooie natuur en met een groot contrast tussen ultramodern en tijdloos. Freek Vermeulen, Manager Sales Azië, Europa en Oceanië bij Avila Reizen, vertelt in gesprek met Reisbizz Magazine wat het continent zo mooi maakt.

Freek vertelt dat van alle continenten Azië het langst te kampen heeft gehad met de coronapandemie. “Soms openden de landen zich pas zeer laat voor de internationale toerist, met als laatste China in januari 2023. Wat wij zien, is dat het toerisme naar enkele landen in vooral Zuid-Azië en China nog niet op hetzelfde niveau is. Andere landen daarentegen, zoals Vietnam, Thailand en Indonesië, zijn weer helemaal terug en de vraag naar Japan is compleet geëxplodeerd. China pikt nu de afgelopen maanden weer sterk op.”

Uitdagend
Een terugkerende uitdaging voor Avila Reizen is de beschikbaarheid van vluchten en accommodaties voor landen die populair zijn. “Gelukkig is ons team flexibel en ruimdenkend: zo denken we graag mee met alternatieve bestemmingen waar de klant in eerste instantie niet aan denkt, maar waar wel dezelfde reiswensen in vervulling kunnen gaan. Dit soort uitdagingen resulteren vaak in onvergetelijke reizen en vele blije terugkerende reizigers”, aldus Freek.

Waar reisagenten op moeten letten als ze een reis boeken naar Azië? “Goh, waar te beginnen”, gaat Freek verder. “Japan: Het klinkt overdreven maar is het niet; willen je klanten reizen in de populaire bloessemtijd (maart/april), maar ook in de periode dat de herfstkleuren te zien zijn (okt/nov), boek dan het liefst een jaar vooruit. Is je klant nog op zoek naar een leuke reis in de zomerperiode, raad ze dan eens Cambodja aan: veelzijdig, mooie cultuur, lekker eten en ook mooi strand. Én: er is nog plek.”

Wil je weten waar je nog meet op moet letten? Lees dan het hele interview met Freek in de Azië Special van Reisbizz Magazine.