DEN HAAG - Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert op 20 mei een thematische persdag speciaal voor binnen- en buitenlandse attractieparken en overige dagattracties, waaronder dierentuinen en musea. Op deze dag kunnen deelnemende attracties zich promoten aan media, bloggers en andere geïnteresseerde kijkers.
De persdag vindt online plaats via de speeddating Networkapp tool waarmee de deelnemers één-op-één afspraken kunnen maken met de participerende attracties. Het PR-bureau heeft de werving binnen de dagattractiesector gestart in Nederland en enkele Europese landen zoals België, Duitsland, Frankrijk en Spanje.
Volgens organisator Marcel Baltus verdienen deze attracties een gezamenlijk platform om zichzelf weer in de kijker te zetten wanneer straks de reis- en bezoekers-beperkingen versoepeld worden. “De dagattractiesector in Nederland en Europa trekt honderden miljoenen bezoekers per jaar en is dus een zeer belangrijk segment binnen de reissector.” Baltus stelt dat komend hoogseizoen en najaar cruciaal zijn voor deze sector.
Uit verschillend onderzoek blijkt dat belangstelling voor dagattracties zowel in Nederland als in Europa groot is. “De populairste attractieparken in Europa trekken tussen de vijf en tien miljoen bezoekers per jaar”, gaat Baltus verder. “Reken er maar op dat ouders straks hun kinderen willen verwennen na de afgelopen deplorabele periode. Een bezoek aan een attractiepark zal ongetwijfeld onderdeel van deze inhaalslag gaan worden, of zelfs een meerdaags bezoek aangezien veel attracties de laatste jaren in eigen verblijfsaccommodatie geïnvesteerd hebben.”