BERKEL EN RODENRIJS - De Duits-Canadese toerismedeskundige Jens Thraenhart neemt per 1 november het roer over bij Barbados Tourism Marketing Inc. als nieuwe CEO. Samen met het BTMI-team wordt van hem verwacht dat hij een nieuw tijdperk inluidt met frisse ideeën en nieuwe benaderingen om Barbados naar een succesvolle toekomst te leiden.
Thraenhart heeft 26 jaar ervaring in verschillende functies in het toerisme. Daarnaast heeft hij managementervaring opgedaan van Noord-Amerika tot Azië. Zo heeft Thraenhart in het verleden gewerkt voor de Canadian Tourism Commission , was hij recentelijk uitvoerend directeur van het Mekong Tourism Coordinating Office en is hij de tweede vice-voorzitter van de Affiliate Members Board van de Wereldorganisatie voor Toerisme (UNWTO) en heeft zitting gehad in brancheorganisaties als de Pacific Asia Travel Association (PATA), de Hospitality Sales and Marketing Association (HSMAI) en de International Federation of IT and Travel & Tourism (IFITT).
BTMI-voorzitter Roseanne Myers verwelkomde de benoeming. “Het team van Barbados Tourism Marketing Inc. heeft een geweldige prestatie geleverd door de markten opnieuw te bewerken door gebruik te maken van de eigen kennis en ervaring en de bestaande zakenrelaties. Wij zijn ervan overtuigd dat BTMI met Jens' internationale toeristische ervaring, zijn bewezen resultaten op het gebied van het implementeren van strategieën en zijn ondernemende instelling sterker en krachtiger uit de pandemische periode zal komen en zodoende een grotere en daadkrachtige bijdrage kan leveren aan het ondersteunen van de toeristische sector en de lokale economie.”