4 oktober 2024
Thumbnail voor Brand USA famtrip naar Californië en Oregon: ‘De veelzijdigheid van de VS is een echte USP’

Brand USA famtrip naar Californië en Oregon: ‘De veelzijdigheid van de VS is een echte USP’

SAN FRANCISCO - Brand USA maakte afgelopen september met een selecte groep van directies en productmanagers van Amerika-specialisten een studiereis naar Californië en Oregon. De focus voor de reis lag op het gemak van het combineren van staten en het laten zien van één van Brand USA’s Road Trips voorbeeldreizen: de Pacific Northwest Wine Trail.


Met United Airlines vlogen alle deelnemers in Businessclass naar San Francisco. Met de studiereis wilde Brand USA de bekendheid van de bestemming, en de daarmee gekoppelde staten, regio’s en steden, vergroten. Paul Backer, Tioga Tours/Fly to the West, was al meerdere keren in Californië geweest, maar nog nooit in Napa Valley. Ook had hij nog nooit een winery bezocht in de VS. “We hebben er op deze studiereis een stuk of acht bezocht, dus die schade is ruimschoots ingehaald”, vertelt hij aan Reisbizz Magazine.
Oregon was nog wat onbekender voor Paul. “Elke keer ben ik weer verbaasd over hoe aantrekkelijk deze staat is. Wij hebben voornamelijk door het westelijke deel gereisd, maar ik zou reizigers willen aanraden ook zeker de oostelijke helft te bezoeken. Echt prachtig, helemaal het wilde westen.”

Veelzijdigheid
Volgens Natasja Eshuis, Travel Trend, is de veelzijdigheid van de VS een echte USP. “Het land biedt zoveel mogelijkheden voor first-timers én repeaters. De regio die wij hebben bezocht is interessant voor die laatste doelgroep. Veel rondreizen starten of eindigen in San Francisco en slaan het noordelijke deel van Californië over. Maar een uurtje rijden van San Francisco ligt bijvoorbeeld Santa Rosa. Dit leuke plaatsje is een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan de Napa Valley.”

Chris Freitag, Van Verre Reizen/Special Traffic, was het meest verrast door de vele wijnen die ze mochten proeven tijdens de reis, en de daarbij horende wijnhuizen. “De glooiende heuvels en cipressen deden mij denken aan Toscane. Het uitzicht vanuit de verschillende wijnhuizen is fantastisch.”

Meer weten over de indrukken die Paul, Natasja en Chris hebben opgedaan tijdens de famtrip? Lees dan het hele artikel in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.