Eind dit jaar worden de laatste hotelkamers en de beachclub in The Rif opgeleverd en is het dubbelhotelcomplex Mangrove Beach/The Rif op Curaçao helemaal klaar. Daarmee rondt Corendon één van de grootste investeringen uit haar geschiedenis af. Reisbizz sprak op Curaçao met CEO Gunay Uslu over de ontwikkelingen bij het bedrijf, zowel op het Caribische eiland als daarbuiten. Plus: een review van The Rif en enkele leuke eilandtips.
Op loopafstand van het centrum van Willemstad en de historische wijk Otrobanda, en bij een mangrovebos, heeft Corendon de afgelopen jaren twee grote, naast elkaar gelegen hotels gebouwd. Eerst Mangrove Beach, daarna The Rif. Beide (ultra) all inclusive-hotels tellen zo’n 400 kamers. Gecombineerd is dit het grootste hotelcomplex van het eiland.
Waarin verschilt The Rif van Mangrove Beach?
“The Rif is rustiger. Mangrove Beach is een soort dorp op zichzelf, waarin heel veel gebeurt. Veel faciliteiten en evenementen, echt drukte en gezelligheid. Daarmee vergeleken is The Rif wat meer laid-back. Ook zijn de kamers er nog net wat luxer en groter. Gasten van The Rif kunnen wel van alle voorzieningen van Mangrove Beach gebruikmaken, zoals de glijbanen en zwembaden. Daarnaast zijn er minder kinderen, al zijn zij wel welkom.”
Over enkele weken worden ook de laatste kamers in The Rif in gebruik genomen. Staan er daarna nog nieuwe projecten op Curaçao op de planning?
“Een jaar geleden hebben we The Ritz in Scharloo gekocht, waardoor we inmiddels vier eigen hotels op Curaçao hebben (het andere is Livingstone Jan Thiel, red.). Voor The Ritz bereiden we een renovatie voor. We gaan dat hotel een grote upgrade geven, inclusief voor een deel nieuwe kamers. Verder zijn we nog aan het rondkijken. Mijn broer Atilay woont hier op het eiland, dus die houdt ook de kansen goed in de gaten.”
The Rif is behoorlijk luxe en bevindt zich in het hogere segment. Daarnaast biedt Corendon ook steeds meer boetiekhotels aan. Hoe gaan jullie aan het grote publiek overbrengen dat zij ook voor dit soort vakanties bij Corendon moeten zijn? Het bedrijf wordt door velen toch nog vooral geassocieerd met een weekje voordelig zon pakken in Turkije.
“We hebben verschillende submerken, zoals By June, waarmee we specifiek die kleinschalige boetiekhotels aanbieden. Zo proberen we de hele markt te bestrijken. Maar hebben we echt nog het imago van goedkope Turkijespecialist?”
Wil je de rest van het interview met Gunay Uslu en een review van The Rif lezen? Open snel het Reisbizz Magazine.