In het nieuwste Reisbizz Magazine gaan we in gesprek met Maaike van der Windt, directeur van de Jong Intra Vakanties, en Paul van Laarhoven, Manager Touroperating. Dit interview laat zien hoe de Jong Intra Vakanties haar aanbod blijft ontwikkelen, met een focus op rondreizen, maatwerk en sterke samenwerking met de retail.
De Jong Intra Vakanties is bij de consument vooral bekend om zijn groepsreizen. Wat zijn de nieuwe initiatieven waar jullie je op richten?
Maaike van der Windt: “We hebben een heldere visie ontwikkeld, mede op basis van feedback vanuit de retail en directe klanten. Mensen kennen ons vooral van de (vlieg)busreizen, maar daarnaast organiseren we ook steengoede reizen voor individuele vakantiegangers. Eén van onze nieuwe rondreisproducten is een reis waarbij reizigers vanuit één locatie een regio of een stad verkennen. Een mooi voorbeeld is de ontdekkingsreis die we in Puglia vanuit Mesange gemaakt hebben. We willen onze rondreizen, groepsreizen en het maatwerk meer onder de aandacht brengen van de retail en de consument. Deze producten vormen hét gezicht van de Jong Intra Vakanties. Daarnaast breiden we ook ons aanbod aan stedentrips, auto- en zonvakanties en wintersport uit, waar we qua verkoop ons met name richten op onze retail partners.”
Paul van Laarhoven: “Eén van onze sterke punten is onze maatwerk service. Met onze Smartpackager module op SmartOnline kunnen reisagenten standaardrondreizen zelf online aanpassen, extra dagen toevoegen, hotels upgraden of zelfs compleet nieuwe reizen samenstellen. We blijven dit aanbod ontwikkelen en duidelijk maken dat je voor rondreizen bij ons moet zijn, of het nu in Europa is of ver weg, of het nu een pakketreis is of een op maat samengestelde vakantie.”
We gaan ons meer en meer richten op rondreizen en willen geleidelijk ons aanbod uitbreiden, ook met nieuwe thema’s zoals culinair, fiets, wandel en muziek
Wat is er nieuw in het aanbod rondreizen?
Maaike: “We introduceren binnenkort ook treinrondreizen. Dan bieden we de trein niet alleen aan voor stedentrips naar o.a. Berlijn, Parijs en Londen, maar ook als rondreis waarbij gestopt wordt op meerdere bestemmingen. We zorgen ervoor dat er niet op dezelfde dag wordt overgestapt, dus er is geen risico om de aansluiting te missen. De klant kan kiezen uit accommodaties in de drie- en viersterrencategorie, tweede of eerste klasse en een korte of langere verblijfsduur.
Momenteel bieden we al andere milieuvriendelijke opties aan, zoals treinreizen naar Italië in combinatie met daar elektrisch rijden. Deze bestaande en nieuwe producten vormen een onderdeel van onze uitbreiding in rondreizen en in een bredere verduurzamingsstrategie, en we zijn van plan om hierin verder te groeien.”
Hoe past dit in jullie algehele strategie? Wat zijn de prioriteiten?
Maaike: “Ons doel is om voor rondreizen top-of-mind en goed zichtbaar te zijn in de reisbranche, bij onze partners in de retail en bij de consument. We gaan ons meer en meer richten op rondreizen en willen geleidelijk ons aanbod uitbreiden, ook met nieuwe thema’s zoals culinair, fiets, wandel en muziek. Ook binnen de groepsreizen zoeken we naar manieren om de beleving nog meer te versterken. Tijdens gesprekken merkten we dat mensen niet precies weten waar de Jong Intra Vakanties voor staat. Ons imago is momenteel wat diffuus; de oudere generatie kent ons nog van de busreizen, en dat is goed, maar we bieden zoveel meer dan dat. Het is tijd dat we dat sterker en duidelijker gaan communiceren.”
Dit is een deel van het hele interview met Maaike van der Windt en Paul van Laarhoven. Wil jij het best bewaarde geheim van De Jong Intra Vakanties weten? Lees snel verder in het magazine.