21 november 2024
Thumbnail voor Hanita van der Meer: De komende maanden ga ik de weg op en luisteren naar de leden

Hanita van der Meer: De komende maanden ga ik de weg op en luisteren naar de leden

BREMEN - Hanita van der Meer kwam op 15 september in dienst bij branchevereniging ANVR als Marketing- en Communicatiespecialist en viel direct met haar neus in de boter: het operationele stuk oppakken voor het ANVR congres in Bremen. Zij leverde hieraan een belangrijke bijdrage. Het thema van dit congres was ‘anders denken, anders doen’. Reisbizz stelde haar de vraag wat er anders moet.

We zien een tevreden Van der Meer rondlopen op de laatste dag van het congres, die zich zichtbaar als een vis in het water voelt. Vanuit haar eerdere functies in de branche heeft ze veel ANVR congressen bijgewoond. Nu bekijkt ze het geheel vanuit de andere kant. “Drie weken voor de start van het congres ben ik samen met Frank Oostdam en Frank Radstake naar Bremen gereisd en hebben we voorinspectie gedaan. Ik wil zelf ook graag afstanden en ligging weten. De laatste drie weken heb ik bijna niets anders meer gedaan dan de puntjes op de i te zetten.”

De rode draad door het congres heen was ‘anders denken, anders doen’. Door sprekers aan het woord te laten vanuit verschillende invalshoeken werd de boodschap dat het anders moet in de toekomst breed uitgedragen. Waar ziet Van der Meer de uitdaging in haar nieuwe functie en wat zou anders kunnen?

“De komende maanden ga ik de weg op en ga ik luisteren naar de leden. Opschrijven wat ik hoor en kijken hoe we dit alles samen in een goede communicatiestrategie kunnen gieten. Dat doe ik niet alleen maar samen met het bestuur en de leden. Belangrijk vind ik dat de leden en partners trots zijn om het ANVR-logo te dragen en verder willen uitdragen waarom een branchevereniging zo belangrijk is. Daar moet ik me nog door laten inspireren, en kijken hoe we dit verder gaan uitrollen. Daar horen bijeenkomsten, evenementen en nieuwe manieren van werken bij. Dit werkt alleen als je leden en partners betrokken zijn.”

Geen goed beeld
Buiten het schrijven van de strategie om wil Van der Meer duidelijk maken wat de branchevereniging echt doet voor haar leden en partners. “Wat ik als ex-lid vanuit de andere kant heb gezien, was dat het voor mij ook niet altijd duidelijk was wat de ANVR precies voor mij deed als lid. Nu ik er midden in zit, ben ik positief verrast wat er allemaal gebeurd namens de ANVR. En die informatie over de bühne krijgen is heel belangrijk. Er moet meer naar buiten gecommuniceerd worden over informatie die binnen de ANVR heel duidelijk is maar voor de buitenwacht niet. Mensen hebben nog geen goed beeld van wat wij allemaal doen. Dat zegt genoeg en daar ligt zeker een uitdaging.”