19 april 2024
Thumbnail voor Jessica Miggiels aan de slag als D-reizen winkelmanager: ‘Meewerkend voorman die ook aan de balie zit’

Jessica Miggiels aan de slag als D-reizen winkelmanager: ‘Meewerkend voorman die ook aan de balie zit’

CUIJK - Dat de reisbranche wordt geliefd door degenen die daar werkzaam in zijn, is geen geheim. Ook Jessica Miggiels kan haar geluk niet op dat ze na een korte uitstap weer aan de slag gaat als winkelmanager van drie D-reizen filialen in haar geliefde branche. “Ik kan niet wachten”, vertelt ze enthousiast in gesprek met Reisbizz.nl.


Dat enthousiasme zit er al lange tijd in bij Jessica. “Sinds 1998 werk ik al in deze branche. Ooit begonnen bij Rabobank Reisbureau en vervolgens terecht gekomen bij Toerkoop De Planeet. Na een kort uitstapje uit de branche ben ik in 2000 aan de slag gegaan bij wat uiteindelijk onder de naam D-reizen viel en daar heb ik tot het faillissement met veel plezier gewerkt. De laatste jaren als winkelmanager.”

Nu pakt Jessica die functie weer op voor de heropende kantoren in Beneden-Leeuwen, Cuijk en Tiel. “Het leuke aan deze functie vind ik dat het een combinatiefunctie is. Voor een gedeelte zijn het balie-uren, het andere deel managementuren. Zo maak je het van beide kanten mee en ben ik eigenlijk meewerkend voorman die ook aan de balie zit.”

Passie in de reisbranche
Na een korte uitstap naar de horecabranche na het faillissement van de D-rt Groep een jaar geleden, wist Jessica dat haar passie toch in de reisindustrie ligt. “Zo’n faillissement is natuurlijk heel vreemd. Het is als een ongesloten boek, dat stopt gewoon. Je gaat dan ook voor jezelf nadenken wat je wil. Het UWV bood toen een loopbaantraject aan met een coach die ik heb gevolgd, maar we kwamen toch steeds op de functie uit waar ik al werkzaam was. Ik voelde er niets voor om thuis te gaan zitten, dus ben ik aan de slag gegaan bij Hotel Van der Valk in Cuijk.”

Jessica in Kroatië

In de tussentijd probeerde Jessica wel opzoek te gaan naar een andere functie in de reisbranche. “Het was natuurlijk een moeilijke periode, alles ging op slot. Ik heb hier en daar wel wat rondgebeld, maar daar is niets uitgekomen. Ik heb het werk in de horeca de kans gegeven. Toen deze functie bij D-reizen voorbij kwam, wist ik dat ik die kans moest grijpen. Het is een branche die bij je blijft plakken met een fijne sfeer. En de betrokkenheid tussen collega’s binnen D-reizen is heel groot.” De komende dagen maakt Jessica kennis met haar nieuwe collega’s en maandag is haar eerste officiële werkdag.

Brede bereikbaarheid
De overname van Prijsvrij en hun visie waarbij omnichannel belangrijk is, is volgens Jessica goed geweest voor D-reizen. “Het breder bereikbaar zijn voor de klant en iedere klant bedienen op de manier die gewenst wordt, is voor de toekomst beter.” Volgens Jessica werd daar voor het faillissement ook al wel naartoe gewerkt, maar zijn ze daar bij Prijsvrij een stap verder in. “De werkwijze is wel iets veranderd, maar het gevoel is nog steeds hetzelfde.”

Onderscheiden
Jessica wilt zich met de drie kantoren onderscheiden door de mensen die er zitten. “Producten zijn overal te bekijken en ook rechtstreeks te boeken, maar ons advies is van meerwaarde. Het voordeel is dat wij ontzettend veel kennis in huis hebben. Zelf heb ik veel gereisd, zoals naar West-Amerika, en met het voormalige kantoor in Cuijk waren wij landenspecialist voor Kroatië.”

Binnen de teams wordt in kaart gebracht wie over welke kennis beschikt. “Op die manier kunnen we klanten inplannen bij de juiste medewerker. Het is voor de klant ook wel zo fijn dat je iemand spreekt die zelf op de bestemming geweest is.” Daarin wil Jessica ook werken naar een goede samenwerking tussen de drie reisbureaus zodat de klant optimaal geholpen kan worden. “Zo kunnen we wellicht schuiven met personeel of afspraken maken via videobellen zodat klanten de juiste medewerker voor zich krijgen. Dat zijn de kleine dingen waar je je in kunt onderscheiden.”