HAARLEM - Elk kwartaal zet Sunny Cars haar Smile Society Top 100 in het zonnetje. Karinne Valks van Reismatch Boxtel steeg maar liefst 70 plekken t.o.v. vorig kwartaal. Fieneke van Heusden Bosters en Manon Prins gingen met haar in gesprek.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om dit kwartaal zoveel huurauto’s te boeken?
“Ik ben me er steeds meer van bewust dat ik autohuur direct mee moet nemen in het verkoopgesprek. Voor corona bood ik autohuur eigenlijk pas aan als de reispapieren opgehaald werden. Nu weet ik dat dit niet meer realistisch is. Door vroeg te boeken heb je niet alleen de meeste keuze, maar het scheelt soms echt honderden euro’s. En doordat de gratis Flexservice inclusief is, heeft de klant ook de mogelijkheid om kort voor vertrek te annuleren. We geven dit mee ter info, want uiteindelijk is het doel niet dat de huurauto geannuleerd wordt.”
Heb je een bepaald geheim hoe jij een huurauto het gesprek inrijdt?
“Zoals net al aangegeven is de Flexservice een goede verkooptool. Wat ik zelf zo fijn vindt aan Sunny Cars is dat alles all-in is. De klant komt niet voor verrassingen te staan als zij de huurauto ophalen of weer inleveren. Geen gedoe, dat wil je als je op vakantie bent. Zelf huur ik op vakantie bijna altijd een auto. Ik houd ervan dat je zelf je tijd kunt indelen en een auto zorgt voor gemak. Door uit eigen ervaring te spreken, en voorbeelden te benoemen van andere klanten, is het gemakkelijk om de klant over de streep te trekken.”
Wat voor klanten heb je en waarom boeken ze graag bij jou?
“Ik zit al lang in het vak en werk in een dorp. Hier is het, ons kent ons! De mond-tot-mondreclame gaat dus erg goed. Ik ben 25 jaar lang winkelmanager van Globe geweest en na het faillissement zijn mijn collega Chantal en ik zelf doorgegaan. Ontzettend spannend, want je bent een fictief kantoor en hebt geen idee of klanten je weten te vinden. We mogen van geluk spreken dat we het eigenlijk vanaf het begin af aan al druk hebben. Onze klanten zoeken een stukje zekerheid en herkenbaarheid en dat hebben ze bij ons gevonden. We bedienen dan ook alle klanten. Of ze nu willen kamperen, kiezen voor een all-inclusive verblijf of een maatwerkreis willen maken. We geven iedereen de aandacht die ze verdienen en proberen een fantastische reis samen te stellen. Met resultaat, want ze blijven terugkomen.”
Lees het volledige interview met Karinne in deze editie van Reisbizz Magazine.