SCHIPHOL - KLM, inclusief KLM Cityhopper, heeft voor het tweede jaar op rij de APEX World Class Award toegekend gekregen. Om de prijs te winnen worden luchtvaartmaatschappijen door klanten en de industrie beoordeeld op thema’s als veiligheid, gastvrijheid, persoonlijk contact en duurzaamheid.
De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door APEX, de internationale luchtvaartorganisatie die passagiersbeleving beoordeelt. Een luchtvaartmaatschappij maakt alleen kans op de prijs als zij minimaal een vijfsterrenbeoordeling hebben gekregen van consumenten en audits.
In het juryrapport van APEX stond onder andere geschreven: “Het KLM-personeel was oprecht, vriendelijk en behulpzaam naar alle gasten toe. Deze kwaliteiten ervaren we als een integraal onderdeel van de KLM service-cultuur.”
KLM is overigens niet de enige luchtvaartmaatschappij die de APEX World Class Award heeft toegewezen gekregen. Ook Japan Airlines, Qatar Airways, Emirates, Xiamen Airlines, Singapore Airlines, Saudia en Turkish Airlines sleepten de award in de wacht.