16 september 2024
Thumbnail voor Natasja & Natasja praten verder over oplopende wachttijden: Het toverwoord is conversie

Natasja & Natasja praten verder over oplopende wachttijden: Het toverwoord is conversie

SCHIPHOL - In de vorige Natasja & Natasja kaartten de dames het probleem van de oplopende wachttijden aan. Ook de rol van de reisagent kan hier in sommige gevallen verbeteren. In de nieuwste column snijdt Travel Trend-directeur Natasja Eshuis het onderwerp opnieuw aan bij Reisbizz Magazine hoofdredacteur Natasja Hoogstede.


“We zouden doorpraten over de wachttijden. Ik denk dat we die kunnen inkorten. Het toverwoord is conversie!

Graag stel ik reisagent ‘Topper’ voor. Zij heeft de wensen van haar klant uitgebreid in kaart gebracht. Samen hebben zij voorbeeldreizen bekeken en een beeld gevormd van het prijsniveau. De klant heeft laten weten welk bedrag hij aan zijn maatwerkreis wil uitgeven. Er zit een beetje rek in, of juist niet. Dat weet Topper ook. Deze informatie verwerkt zij in een aanvraag bij de touroperator die het best bij deze klant past, inclusief namen en geboortedata. Topper heeft de klant verteld dat hij over een week de offerte kan verwachten, dat vindt hij prima.

Dan reisagent ‘Ditkanbeter’. Wat de klant aan de reis wil uitgeven is niet bekend, want dit vond zij moeilijk om bespreekbaar te maken, namen wilde de klant in het offertestadium nog niet geven en voor de zekerheid vroeg Ditkanbeter bij drie touroperators een offerte aan.

Het is natuurlijk gechargeerd, maar het moge duidelijk zijn dat Toppers een hogere conversie realiseren. Bij ons is dat 70 à 80 procent. Ik heb een aantal van hen onlangs bezocht en wat is de samenwerking met deze reisagenten een feest! Als ik de huidige wachttijden aankaart, antwoorden zij nuchter dat je momenteel overal moet wachten. Doen ze niet moeilijk over en hun klant ook niet.

Intussen heeft Ditkanbeter twee touroperators voor niets aan het werk gezet en moeten zij alle drie aanvullende gegevens opvragen, want zonder deze informatie is het onmogelijk om de offerte af te stemmen op de wensen van de klant.

Reisagenten en touroperators zijn samen verantwoordelijk voor een efficiënte samenwerking. We doen allemaal ons best. Denk jij dat Ditkanbeter met deze tips haar conversie zal verhogen?”

Wil jij de reactie van Natasja Hoogstede lezen? Meld je dan snel aan voor onze nieuwsbrief en ontvang morgen het nieuwste Reisbizz Magazine als eerste in je mailbox, mét de nieuwe Natasja & Natasja.