17 mei 2024
Thumbnail voor Ook VakantieXperts Den Ham stapt over naar de Travel Club

Ook VakantieXperts Den Ham stapt over naar de Travel Club

DEN HAM - Noël Ten Thije stapt met haar VakantieXperts reisbureau in Den Ham over naar de franchise-formule van de Travel Club. De franchise collega’s en touroperators zijn inmiddels ingelicht en de nieuwe naam is ook al bekend. Als gevolg van het faillissement van de D-rt Groep is de franchiseovereenkomst komen te vervallen en werd Ten Thije genoodzaakt om een overstap te maken.


Ten Thije gaat per direct verder onder de naam TravelXperts Den Ham.

De intentie was al langer daar, maar afgelopen dinsdag werd de overstap daadwerkelijk in gang gezet. “Een tijdje geleden was sprake dat D-reizen en VakantieXperts over zouden gaan in één merk”, vertelt Ten Thije aan Reisbizz.nl. “Toen was ik al oriënterend aan het kijken welke andere keuzes er aan franchisenemers waren naast de D-rt Groep. Een paar weken geleden had ik de Travel Club zelf benaderd omdat ik bij hun het beste gevoel had. Door het nieuws van afgelopen dinsdag is die overstap dus daadwerkelijk gemaakt.”

Elf jaar geleden begon Ten Thije als reisexpert. “Dat ging eigenlijk zo goed, dat ik al snel iemand nodig had.” Na prijzen te hebben vergeleken bleek de franchise-formule voordelig uit te pakken. “Langzaam bouwden we toen uit naar een kantoor met drie medewerkers. Door de coronacrisis heb ik helaas afscheid moeten nemen van één medewerker en laatst is de derde zelf weggegaan.” Nu werkt Ten Thije alleen met een stagiare.

Positief persoon
Volgens Ten Thije zijn dit achteraf goede stappen geweest, waardoor zij nu stabiel te werk kan gaan. “Door de coronacrisis heb ik hiernaast ook nog een andere baan, dus ik heb nu wel veel aan mijn hoofd. Er wordt wel geboekt, maar voornamelijk voor het einde van het jaar, nog niet voor de zomervakantie. Ik zou wel weer graag terug naar de normale bezetting willen als de markt weer aantrekt.”

Al met al houdt Ten Thije toch in deze lastige periode een positief gevoel richting de toekomst. “Het faillissement zat er al aan te komen en mijn gevoel zei al langer dat het zo niet goed kon gaan. Maar ik ben van nature een positief persoon en kijk positief naar de toekomst. Vooral in deze tijd vind ik het mooi om je klanten op zo’n manier te helpen dat ze tevreden zijn waardoor ze later ook weer bij je terug komen.”