Prijsvrij is in de race voor de reclameprijs Ster Gouden Loeki. Met de commercial 'Dat zijn wij gewoon zelf hé' heeft de reisorganisatie deze bijzondere prestatie weten te behalen "en dat zonder de hulp van media en/of reclamebureaus”, zo laat een trotse Mathijs Bos van Prijsvrij weten aan Reisbizz.
In de reclame van Prijsvrij heeft Leo Alkemade het over een reclame die hij op televisie heeft gezien, verwijzend naar een eerdere reclame van Prijsvrij Vakanties. Vervolgens geeft de dochter van Alkemade de acteur een ‘reality-check’ met de bekende woorden: “Dat zijn wij gewoon zelf, hè.”
De winnaar van de reclameprijs wordt voor 25 procent bepaald door het publiek, en voor 75 procent door een publiekspanel. Stemmen op de leukste reclames kan via de link. Andere reclames die nog in de race voor de felbegeerde prijs zijn: de eindejaars-/ kerstreclames van de Albert Heijn, Jumbo, Kruidvat, Staatsloterij en de Hema, een reclame van Dela, Artsen slaan alarm, de Leescoalitie en de KPN. Vorig jaar ging de reclame van knuffelkat en -hond Siepie en Takkie van de Hema er met de prijs vandoor.