24 mei 2024
Thumbnail voor Reissector presenteert nieuwe campagne ‘Just Book It’

Reissector presenteert nieuwe campagne ‘Just Book It’

LEUSDEN - Met het vooruitzicht dat reizen komende zomer weer mogelijk wordt, lanceert de reissector de campagne ‘Just Book It’. Hiermee willen ANVR-reisbedrijven eventuele twijfels bij de consument om nu alvast een vakantie te boeken, wegnemen.


Nadat de reissector praktisch een jaar heeft stilgelegen, wil het toch eens die fantastische reis boeken voor de consument. En ook de consument wilt graag de koffers pakken, is bevestigd door onderzoeksbureau GfK.

Maar liefst 84% van de Nederlanders liet weten toe te zijn aan vakantie waarvan meer dan de helft een bestemming ergens in Europa op het oog heeft. Uit dit onderzoek kwam ook naar voren dat de consumenten twijfels hebben om nu alvast een reis te boeken, omdat ze financieel geen risico willen lopen. Reisbedrijven begrijpen die terughoudendheid en willen die twijfels wegnemen. Wanneer de reis uiteindelijk niet door kan gaan, dan ontvangt de reiziger zijn reeds betaalde reissom terug. En verandert het reisadvies van een bestemming terwijl je daar bent, dan zorgt de reisonderneming voor repatriëring.

Beschermingsfactor
"Welke landen en bestemmingen komende zomer de grenzen openen, is voor niemand nog duidelijk. Aan welke maatregelen we ons moeten houden, is nog de vraag. Maar ANVR-ondernemingen proberen met 'Just Book It' en een stevige beschermingsfactor de consument te verleiden om vooruit te kijken en nu alvast te boeken voor komende zomer", aldus Frank Oostdam, voorzitter ANVR. "We staan voor een gezamenlijke uitdaging de consument te overtuigen, want boeken kan écht weer. Dus hebben we ervoor gekozen om dat gezamenlijk met onze reisbedrijven aan te pakken."