DEN BOSCH - Sinds zijn studie aan de NHTV is Rick Dekkers werkzaam in de reisbranche. Zo heeft hij onder andere jaren bij TUI, Corendon en Stip Reizen gewerkt, waar hij zich als product manager vooral met cruises bezighield. In 2020 besloot Rick voor zichzelf te beginnen.
Samen met Willem Balkenende en Ralf Verhoef is Rick Dekkers eigenaar van Bucketlist Travel. Wie de naam Bucketlist Travel hoort, denkt wellicht aan extreem bijzondere vakanties. Maar volgens Dekker hoeft dat niet per definitie zo te zijn. “Ook een cruise over de Middellandse Zee kan op iemands bucketlist staan. Het gaat ons dan ook meer om de kwaliteit die we bieden. Het moet een ‘once in a lifetime’ ervaring worden. Daarom verkopen we alleen bestemmingen waar we zelf zijn geweest. Als ik een bestemming niet ken, verwijs ik mijn klant liever door naar een reisbureau dat daar wèl in gespecialiseerd is”, vertelt hij.
Disney
Iedereen die Rick Dekkers kent, weet dat hij een grote liefde voor Disney heeft. Het bedrijf neemt dan ook een belangrijke plek in bij Bucketlist Travel. “Het is een product waar groei in zit. Enerzijds omdat Disney telkens met iets nieuws komt, waardoor mensen weer terug willen. Anderzijds omdat er telkens nieuwe aanwas is. Elk kind wil graag een keer naar Disney. En eerlijk is eerlijk, de Efteling is ook leuk, maar Disney is toch wel van een heel ander kaliber.”
Florivida
Naast Disney is ook Florida een belangrijke pijler voor Bucketlist Travel. “We hebben daar zelfs een separate merknaam voor in het leven geroepen: Florivida. Alleen dit jaar verwachten we al meer dan 500 klanten die een reis die kant op boeken. Ook voor volgend jaar is er al veel vraag. Het lastige is alleen dat je daarvoor nog geen ticketprijzen kunt afgeven, omdat die nog niet bekend zijn. Hotels, parkprijzen en autohuur zijn meestal wel bekend, maar bij de vluchten kun je vaak niet meer dan een indicatie geven.”
Wil je meer lezen over Rick? Lees dan het volledige artikel in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.