21 november 2024
Thumbnail voor Shirly Habets wederom in Sunny Cars Smile Society: ‘Ik neem autohuur in elk gesprek mee’

Shirly Habets wederom in Sunny Cars Smile Society: ‘Ik neem autohuur in elk gesprek mee’

MEPPEL - Elk kwartaal maakt Sunny Cars haar Smile Society Top 100 bekend. Shirly Habets van TUI at Home Meppel stond wederom in de lijst. Shirly startte haar eigen onderneming in maart 2020, twee weken voordat de lockdown begon. Een interessant verhaal waar Sunny-collega’s Fieneke van Heusden-Bosters en Manon Prins in de Spanje en Portugal Special van Reisbizz Magazine graag meer over wilden weten.

Vooral de eerste drie maanden nadat Shirly gestart was met haar onderneming waren voor haar erg zwaar. “Toen ik na twaalf jaar mijn baan als shopmanager bij VakantieXperts opzegde, kon ik niet wachten om voor mezelf te beginnen. Ik had een jong gezin en een mooi netwerk opgebouwd, dus ik zat vol energie om te starten. De realiteit kwam hard aan. We kwamen in een lockdown, niemand was bezig met reizen. De eerste drie maanden kwam er dan ook geen boeking binnen. Ik heb toen de keuze gemaakt om voor een jaar aan de slag te gaan bij de GGD. Toen we in de zomer van 2021 weer langzaam over reizen konden nadenken, zegde ik mijn baan op en ging ik er weer voor. Met resultaat, want sindsdien is het booming business”, vertelt Shirly.

Die booming business ziet Sunny Cars ook terug in het aantal auto’s dat Shirly maandelijks boekt. Wat is haar verkoopgeheim? “Het komt echt vanzelf. Ik neem autohuur in elk gesprek mee, want ik ben zelf ook liefhebber om een land zelf te ontdekken en dit niet te doen met een georganiseerde tour. Ik laat mijn klant dan ook zien dat een excursie vaak enkele tientjes per persoon kost en dat het dus vaak goedkoper is om een auto te huren. Je krijgt de vrijheid erbij cadeau. Je kunt stoppen bij welke baai of restaurantje je maar wil. Dat is pas vakantie vieren met een hoofdletter V.”

De all-in formule van Sunny Cars maakt dat Shirly zo graag auto’s huurt bij het bedrijf. “Je kunt met een gerust hart een auto aanbieden, het komt altijd goed. Niet alleen de klant, maar ook ik hoef me niet druk te maken als er problemen zijn. Waar mijn klanten ook naartoe reizen, een auto kan ik in de meeste gevallen standaard toevoegen. En wat voor mij echt een USP is, is de Flexservice. Ik benoem de service niet, maar mij geeft het wel erg veel vrijheid. Ik hoop dan ook dat deze service voor altijd inbegrepen blijft.”

Ieder kwartaal maakt Sunny Cars de Smile Society Top 100 bekend. De nummer 1 ontvangt een autohuurcheque ter waarde van 500 euro. Naast de eer worden de reisprofessionals die de lijst halen beloond met 10 procent extra agentenkorting. De top 30 krijgt zelfs 15 procent extra agentenkorting.

Wil je meer weten over hoe Shirly de Smile Society heeft behaald? Lees dan het hele interview in de Spanje & Portugal Special van Reisbizz Magazine.