ROTTERDAM - Reisorganisatie Sunweb vindt het "onbegrijpelijk" dat het langer dan zes maanden moet duren om de problemen op Schiphol op te lossen. "Het verhaal van Schiphol dat ze destijds ‘verrast’ waren gaat nu niet meer op en toont aan dat de problemen misschien toch van structurele aard zijn en dus gewoon het gevolg van het gevoerde beleid over de laatste jaren", zegt een woordvoerster van Sunweb.
Schiphol maakte dinsdag bekend ook in september en oktober een bovengrens in te stellen voor het aantal passagiers dat vanaf het vliegveld vertrekt. Sunweb vindt het een "ontzettende tegenvaller" dat Schiphol dat besluit halverwege het hoogseizoen bekendmaakt. "Dit geeft de vakantieganger wederom weer veel onzekerheid."
De reisorganisatie verwacht niet dat de maatregel grote gevolgen zal hebben voor zowel de geboekte als de nog te boeken vluchten. Wel denkt Sunweb dat de beperking tot omzetverlies zal leiden.
Sunweb voert zelf geen vluchten uit, maar koopt stoelen in bij maatschappijen als Transavia.