25 november 2024
Thumbnail voor Terugblik op drukbezochte Brand USA UK & Europe Travel Week: ‘Vraag is groter dan ooit’

Terugblik op drukbezochte Brand USA UK & Europe Travel Week: ‘Vraag is groter dan ooit’

De interesse in reizen naar de Verenigde Staten groeit sterk, bleek tijdens de Brand USA UK & Europe Travel Week in Londen. Met 22 Nederlandse deelnemers van 19 touroperators is de vraag groter dan ooit. “Deze grote delegatie toont de potentie van de Amerikaanse markt”, aldus Charonne in het Veld-Oling, verantwoordelijk voor Brand USA in de Benelux. Reisbizz was erbij.

“Dit jaar is de Nederlandse delegatie groot”, vertelt Charonne in het Veld-Oling, Trade Director Benelux voor Brand USA. “Met 22 deelnemers van 19 touroperators laat de markt zien hoeveel potentie er ligt in de Verenigde Staten. Dat Nederland opvalt bij Brand USA blijkt niet alleen uit de aantallen, maar ook uit de oprechte interesse om deel te nemen en die groeiende vraag in goede banen te leiden.”

Focus op trade
“Vooral interessant aan deze beurs is dat de gesprekken net iets meer de diepte in gaan”, vervolgt zij. “De gesprekken duren wat langer dan bij andere events en zijn meer to-the-point. Het evenement in County Hall zorgt voor een intiemere setting, waardoor het makkelijker is om mensen tegen te komen zonder een afspraak. Dit vergroot de mogelijkheden om in informele setting te netwerken, wat uiteindelijk het contact met onze partners versterkt.”

Brede spreiding van bestemmingen

Een opvallende trend is de bredere spreiding van bestemmingen. “California, Florida en New York blijven onverminderd populair, maar we zien een duidelijke groei in interesse voor bestemmingen zoals Oregon, Texas en Zuidelijke staten en de New England-regio. Die diversiteit biedt reizigers meer mogelijkheden om ook de minder bekende delen van Amerika te ontdekken.”

Hebben de stijgende kosten een merkbare invloed op de voorkeuren van reizigers?
“We zien steeds vaker dat reizigers kiezen voor accommodaties waar ontbijt inbegrepen is of voor self-catering opties, vooral voor families. Daarnaast is er ook groeiende interesse in grotere kamers of huizen, zodat reizigers met meerdere generaties samen kunnen verblijven. Er is enige aarzeling in het boekingsverkeer, wat deels verklaard kan worden door de Amerikaanse verkiezingen, maar ook door het prijsniveau in de VS. Toch blijft de Verenigde Staten voor velen een bucketlist-bestemming. Het is een bestemming met een emotionele band, waardoor de wens blijft om het land te bezoeken – of het nu voor een rondreis is, een bezoek aan de vele nationale parken, of de iconische steden. Daarbij is het nog te vroeg in het seizoen om al te veel voorspellingen te doen.”

Wil je weten wat Brand USA allemaal in petto heeft voor de komende jaren? Lees het hele artikel  in het magazine.