HEERHUGOWAARD - Travel Counsellor Jennie Visser uit Heerhugowaard is blij dat ze weer aan het werk kan. Na een jaar met weinig uitzicht op boekingen, ziet Visser nu weer de stip aan de horizon. Reisbizz.nl dronk vanmorgen een virtueel kopje koffie met de Travel Counsellor.
“Het viel niet mee de afgelopen maanden. De boekingen lagen stil en de situatie was uitzichtloos. Deze pandemie treft ons hele gezin”, vertelt Visser. “Zoals bekend vallen wij (ZRA’s) buiten de steunmaatregelen. Dubbele pech is dat mijn man ook werkzaam is in de kwetsbare evenementenbranche.”
Al snel kwam er ander werk op het pad van de Travel Counsellor. “Ik ben aan de slag gegaan binnen de makerlaardij, maar kwam er na verloop van tijd wel achter dat mijn hart klopt voor de reisbranche. Ik heb nooit wat anders gedaan, het is mijn lust en mijn leven”, aldus Visser.
Verschil maken
Uit een vragenrondje langs verschillende reisbureaus wordt er één ding al snel duidelijk; de consument is op zoek naar zekerheid en veiligheid. De Heerhugowaardse Travel Counsellor beaamt dit. “Naast mijn bestaande klanten heb ik ook veel aanvragen liggen van nieuwe klanten. Ik merk dat wij hier het verschil in kunnen maken ten opzichte van boekingen via internetkanalen. Een klant wil graag snel een antwoord op een vraag ontvangen en ontzorgd worden. En daarvoor niet eerst een halfuur in de wacht te hoeven hangen aan de telefoon.”
Visser heeft onlangs besloten om de komende zomer zelf niet op reis te gaan, waardoor ze goed bereikbaar blijft voor haar klanten. “Het is belangrijk dat ik er voor mijn klanten ben. Ook straks in het hoogseizoen wil ik er voor hen zijn, zodat zij veilig en vertrouwd op reis kunnen gaan. Ik pak straks in de herfstvakantie wel een lastminute, dan ben ik wel weer toe aan een weekje rust.”