DEN HAAG - Travel Counsellors heeft maar liefst twee incompany FAM trips gehad deze maand. Op uitnodiging van het Spaans verkeersbureau vertrokken zeven Travel Counsellors samen met Business Development Coach Georgette Konigferander naar San Sebastian. Acht andere Travel Counsellors maakte samen met General Manager Milka van Dam en Head of Marketing & Communications Sophie van der Wansem kennis met Tenerife.
De trip naar San Sebastian duurde vier dagen. “San Sebastian is een verrassende bestemming die misschien vaak wordt vergeten door mensen”, vertelt Travel Counsellor Ingrid van de Rijdt. “Maar de stad is erg leuk, het heeft een relaxte vibe, fijne stranden en heerlijk eten. San Sabastian heeft de hoogste concentratie Michelinsterren restaurants ter wereld en daar hebben wij van mogen proeven.”
Volgens Ingrid kun je een city trip San Sebastian perfect combineren met een bezoek aan Bilbao. “Maar ook het achterland is zeker de moeite waard. We bezochten in het Spaanse Baskenland schapenkaasboerderijen, cider farms en wijnbodega’s gelegen tussen historische stadjes in een prachtige groene heuvelachtige omgeving. Ook voor groepsreizen is de stad een erg leuke bestemming vind ik. Ik heb veel ideeën gekregen tijdens de reis en zou zo een programma voor een aantal dagen kunnen samenstellen voor een bedrijfsuitje.”
Veelzijdig Tenerife
De FAM trip naar Tenerife leerde de veelzijdigheid van het eiland kennen; van het mooie, rustige noorden tot het levendige, zonnige zuiden. “Tenerife is veelzijdig en fijn in zowel de natuur als activiteiten en accommodaties”, zegt Sophie van der Wansem. “We hebben dolfijnen en walvissen gespot, de sterrenhemel bewonderd met een gids, wijn geproefd en zowel de toeristische trekpleisters als locale stadjes bezocht. De accommodaties op het eiland zijn zeer divers. We hebben heel wat mooie nieuwe hotelpareltjes aan ons lijstje kunnen toevoegen.”
Volgens General Manager Milka van Dam hebben de FAM trips een grote meerwaarde voor de Travel Counsellors om bestemmingen en accommodaties met eigen ogen te (her)ontdekken. “Post corona is dit misschien wel waardevoller dan ooit. De spin-off na deze reizen is altijd goed zichtbaar, daar doen we het voor.”