DEN HAAG - Travel Counsellors heeft zich de afgelopen tijd gericht op de ontwikkeling van de technologie binnen de organisatie. Hiermee wil het bedrijf haar reisadviseurs nog beter ondersteunen en klaarstomen voor de toekomst. Inmiddels zijn diverse digitale transformatie projecten afgerond en ook voor 2022 staan er nieuwe projecten op de planning.
Vorig jaar lanceerde Travel Counsellors een interne community platform, genaamd TC World. Met dit platform verenigen meer dan tweeduizend Travel Counsellors en collega’s zich wereldwijd. Niet veel later werd de Knowledge Base uitgebracht, waar de reisadviseurs informatie kunnen vinden in de vorm van artikelen, video’s en blogs.
Onder de noemer TC Experts zijn Travel Counsellors met “vergaande” expertise op het gebied van cruise, groepsreizen, social media en Canva voor de hele community makkelijk te bereiken voor tips, advies of om te sparren. Voor de nieuwe reisadviseurs zijn er TC Mentors, ervaren Travel Counsellors die hen begeleiden in het eerste jaar als Travel Counsellor.
Uitdagend
Naast de ondersteuning bij het thuiswerken is er een nieuw op maat CRM-systeem ontwikkeld en werken de teams op het hoofdkantoor met een geavanceerd customer care systeem. Hierbij krijgen de medewerkers niet alleen de mogelijkheid om efficiënter te werken, maar is er ook een grote stap gemaakt in het kunnen analyseren van data.
“Het afgelopen jaar hebben we vele nieuwe tools gelanceerd”, vertelt Milka van Dam, General Manager Travel Counsellors Nederland en België. “Het is een uitdagend, maar vooral zeer doeltreffend proces geweest. Op korte termijn zullen we hier daadwerkelijk de vruchten van kunnen plukken. Het geeft een enorme kick om te zien wat we als team en met de hechte community in tijden van crisis neer hebben kunnen zetten.”
Toekomstplannen
Ook zijn er voor 2022 nieuwe projecten in aantocht. Op korte termijn wordt de Ideas Portal geïntroduceerd, waarbij Travel Counsellors ideeën opperen die direct bij de juiste hoofdkantoorteams terecht komen. Men kan op elkaars ideeën stemmen, waaraan een prioriteit wordt gekoppeld. Later in het jaar worden de vernieuwde consumenten en business travel websites gelanceerd. Ook de persoonlijke pagina’s van de Travel Counsellors krijgen een upgrade.