20 april 2024
Thumbnail voor TUI en Bagpoint starten home pick-up bagageservice voor reizigers vanaf Schiphol

TUI en Bagpoint starten home pick-up bagageservice voor reizigers vanaf Schiphol

RIJSWIJK - TUI biedt sinds deze maand in samenwerking met Bagpoint een home pick-up bagageservice aan. Tegen betaling wordt bagage van reizigers thuis opgehaald, naar de luchthaven gebracht en ingecheckt. “Dit betekent geen gesleep met koffers en maakt het bovendien makkelijker om met het openbaar vervoer naar de luchthaven te gaan”, laat de reisorganisatie weten.


De bagageservice kan geboekt worden via de website van TUI. Via een link wordt de klant doorgestuurd naar Bagpoint waar de vluchtgegevens en het ophaaladres ingevuld kunnen worden. Ophalen kan een avond van te voren of - afhankelijk van de tijd van vertrek - op de dag zelf. Bij het ophalen wordt de bagage gewogen, geseald en gelabeld. Eenmaal op de luchthaven gaat de bagage mee in het bagagesysteem van de luchthaven, waar de reguliere verwerking en screening plaatsvindt.

“De geavanceerde applicatie van Bagpoint staat garant voor een veilig proces”, aldus TUI. “Het enige dat je als reiziger nog hoeft te doen is zelf online in te checken. Op de luchthaven kun je dan direct doorlopen naar de gate.”

De bagageservice is te boeken voor alle via TUI geboekte vluchten die vanaf Schiphol vertrekken en waarbij online inchecken mogelijk is.