RIJSWIJK - TUI Nederland sluit zich met haar 135 reisbureaus per 1 oktober aan bij INretail (non-food). Deze vereniging komt op voor de belangen van retail-ondernemers en TUI is het eerste lid vanuit de reisbranche. Hiermee versterkt de reisorganisatie het belang van haar reisbureaus in de winkelstraat.
Een belangrijk onderdeel van INretail is de inzet voor duurzaam en kwalitatief behoud van de winkelstraat. TUI retail sluit aan bij platforms als de Nieuwe Winkelstraat en Lokaal Retail Belang. Het lidmaatschap van de retail-organisatie van TUI is aanvullend op het ANVR-lidmaatschap van TUI Nederland.
Volgens Suzanne Goossen, Head of Retail TUI Nederland & Franchise TUI at Home, is dit lidmaatschap zeer waardevol voor de reisorganisatie. “Wij focussen in onze eigen retail sterk op lokaal ondernemerschap, iets waar INretail zich hard voor maakt. Door het lidmaatschap kunnen we gebruik maken van interessante data en onderzoeken naar onder andere retail trends en nieuwe ontwikkelingen. We dragen graag bij aan het behoud van een aantrekkelijke winkelstraat in dit netwerk met andere interessante mede-retailers en hebben daarbij met name aandacht voor duurzaamheid”, aldus Goossen.
“Consumenten waarderen levendige dorpskernen en bruisende binnensteden. Door alle retailspelers in deze gebieden te verbinden, kennis uit te wisselen, data beschikbaar te stellen en samenwerking te organiseren, versterken we de aantrekkingskracht van dorpen en steden”, legt Jan Meerman, directeur INretail, uit. “Dat is niet alleen goed voor de ondernemers die er hun omzet moeten realiseren, maar ook de bewoners en bezoekers van die plaatsen ervaren meerwaarde. We profiteren allemaal van economisch aantrekkelijke en sterke winkelgebieden.”