De coronacrisis ligt enige tijd achter ons. Sinds de pandemie is er het een en ander veranderd in de wereld. Reisbizz vraagt aan TUI wat de grootste veranderingen zijn voor de fysieke winkels van de reisorganisatie. "Klanten zijn soms onzeker en hebben behoefte aan persoonlijk advies”, vertelt Suzanne Goossen. "Onze retail-tak groeit nog steeds, zo openen we binnenkort een nieuwe shop in Waddinxveen.”
Suzanne Goossen van TUI laat aan Reisbizz weten dat de markt er tegenwoordig anders uitziet. “Na de coronaperiode zien we binnen retail inderdaad een ander beeld dan voorheen”, aldus de Head of Retail Distribution bij TUI Nederland. “Klanten zijn soms nog onzeker als het om reizen gaat en hebben behoefte aan persoonlijk en deskundig advies. Daarvoor komen ze graag naar het reisbureau.” Daarnaast is er een groeiende groep mensen die volledig ontzorgd wil worden, vertelt Goossen.
“Ook dat zorgt voor groei in de retailtak bij TUI. Ook voor deze klanten is het persoonlijke karakter van een fysiek reisbureau of een zelfstandige reisagent van belang. TUI investeert dan ook heel bewust in de reisbureaus als belangrijk onderdeel van de omnichannel strategie. In deze strategie bestaan online en offline naast elkaar. De TUI shops geven het merk een gezicht en staan dichtbij de klant.” Dat is een formule die goed werkt, vertelt Goossen. “Afgelopen boekjaar hebben wij binnen Retail een historisch resultaat bereikt en is ons kanaalaandeel gegroeid. En Retail groeit nog steeds."