RIJSWIJK - "De reishonger onder de Nederlandse consument gaat het in zomerseizoen 2023 winnen van de inflatie en andere economische onzekerheden. De zomer boekt nu steeds beter door", zegt TUI-salesmanager Dimitri Joannides in gesprek met Reizbizz.
De vakantiebestedingen staan volgens hem hoog op de verlanglijstjes, ook al zijn de prijzen gestegen. "De retail is weer erg belangrijk in dit proces. Niet zo gek na alle corona-ellende die doe-het-zelvers afgelopen twee jaar hebben ervaren. Pakketreizen zijn daarom extra gewild. Daarvan profiteren ook reisbureaus."
TUI Nederland wil volgens Joannides de klant-app gaan uitbreiden. "Dat is een mooi middel om geboekte vakantiegangers beter te bedienen. Dat kan heel goed samen met onze agenten. Bijboeken van extra’s voor de reis biedt commerciële kansen voor TUI en de reisagent. Actuele communicatie is het Ei van Columbus", meent hij.
Het draait volgens Joannides allemaal om service, vertrouwen en zekerheid. "Op die punten gaan wij het winnen in de reisindustrie van aanbieders die dat niet kunnen of willen waarmaken. Maar dan is het wel zaak om processen zoveel mogelijk te stroomlijnen."