Het vakantiegeld dat de meeste Nederlanders eind deze maand krijgen, is interessant voor diverse bedrijven. Traditioneel trekken de witgoedbranche en de meubelzaken aan klanten om dit bij hen te besteden. Maar grote vakantieaanbieders weten de Nederlander toch te verleiden om dit te besteden aan vakanties.
Dat blijkt uit een recente online poll van TUI op social media, dat de meeste Nederlanders hun vakantiegeld nog steeds het liefst besteden aan reizen. Veel mensen kiezen ervoor om hun jaarlijkse reisspaarpot te gebruiken voor een vakantie in plaats van andere consumptiegoederen.
Uit de poll, gehouden onder bijna 1000 Nederlanders, blijkt dat 57 procent van de respondenten van plan is hun vakantiegeld te gebruiken om een reis te boeken. 23 procent legt het vakantiegeld opzij om te sparen. Daarnaast weet 9 procent nog niet hoe ze het vakantiegeld gaan besteden. 11 procent geeft aan geen vakantiegeld te ontvangen. “Deze resultaten benadrukken het belang van vakantie voor de Nederlandse consument, zelfs in een tijd waarin er concurrentie is van andere bestedingsmogelijkheden”, zegt TUI.