South African Tourism, het officiële toerismebureau van Zuid-Afrika, is op zoek naar een geïntegreerd public relations- en marketingbureau voor de Noord-Europese regio. De tender is uitgeschreven voor een samenwerking van drie jaar op projectbasis, met een focus op Nederland, België en Zweden. Geïnteresseerde bureaus worden uitgenodigd om hun voorstellen in te dienen.
De organisatie, met een kantoor in Nederland, valt onder de Zuid-Afrikaanse overheid maar opereert als een onafhankelijke entiteit. Daarbij gelden strikte regels uit de Zuid-Afrikaanse Public Finance Management Act, die transparantie en verantwoord financieel beheer waarborgen. Volgens de Zuid-Afrikaanse Grondwet moeten alle aanbestedingen eerlijk, transparant en concurrerend verlopen — en moet elke geschikte leverancier een kans krijgen.
De uitgeschreven tender heeft als doel het aanstellen van een geïntegreerd PR- en marketingbureau dat de zichtbaarheid van Zuid-Afrika als toeristische bestemming vergroot. De voorkeur gaat uit naar een bureau dat gevestigd is in Nederland en beschikt over expertise in de genoemde markten.
Bureaus die ervaring hebben met toeristische promotie, strategische communicatie en merkpositionering in de Benelux en Scandinavië worden nadrukkelijk aangemoedigd om mee te dingen.
Interesse in de tender? Reageren kan tot 8 augustus. Meer informatie over de vacature? Die vind je hier.