Ondanks de regen hing er woensdagavond een zonnige sfeer bij Strandzuid in Amsterdam, waar reisprofessionals en partners uit de branche samenkwamen voor een bijzondere avond in het teken van Costa Rica. Het motto van het land – Pura Vida – werd voelbaar gemaakt door middel van inspirerende ontmoetingen, culinaire verwennerij en ontspannende activiteiten.
“De regen kon de pret niet drukken,” vertelt Eva Eyckmans van Hopscotch. “Het was een gezellige avond, misschien ook dankzij de heaters die ons warm hielden, vol inspirerende gesprekken met lokale partners en branchegenoten. Ik vond het vooral erg fijn weer bij te praten met zoveel trade professionals onder het genot van een hapje en drankje.”
Een van de hoogtepunten van de avond was de Zen Hub, waar gasten konden genieten van een ontspannende massage. “Dat was een groot succes,” aldus Eva. Ook de chocoladeproeverij trok veel belangstelling. “Op die manier kregen mensen een vleugje van het Pura Vida-gevoel mee. Toch kan je dat gevoel eigenlijk alleen écht ervaren in Costa Rica.”
Ook Angelica Herra Cruz, die namens het Costa Ricaanse toerismebureau aanwezig was, kijkt tevreden terug: “Gisteren genoten we van een heel bijzondere avond met Nederlandse toerismeprofessionals en media. Onze Costa Ricaanse partners kregen de kans om direct met hen in contact te komen. Wij vertrouwen erop dat dit evenement van groot voordeel zal zijn voor iedereen. Bovendien is er de directe KLM-vlucht die Amsterdam in slechts 10 uur en 30 minuten met onze hoofdstad San José verbindt. Deze verbinding versterkt de banden tussen Costa Rica en Nederland nog verder.”
Tekst gaat verder onder de afbeelding
vlnr: Jeannette Spits (CEO Hopscotch), Esmée van der Vies (Hopscotch), Angelica Herra Cruz (Costa Rica), Eva Eyckmans (Hopscotch), Freddy Lizano (Costa Rica) en Anne Houwers (Hopscotch)
Herra Cruz benadrukt het belang van samenwerking: “We blijven ons inzetten om strategische allianties te bouwen met partners die dezelfde waarden delen die Costa Rica definiëren. Daarbij worden we ondersteund door het Hopscotch-team in Nederland, dat deze samenwerking mogelijk maakt. Costa Rica biedt unieke en authentieke ervaringen, en wij willen dat de Nederlanders die volledig beleven en zo de ware betekenis van Pura Vida ontdekken.”
Met regen of zon: Costa Rica wist voor even de warmte van Latijns-Amerika naar Amsterdam te brengen.