De Dutch Travel Blog Awards krijgen een nieuw podium. Na een succesvolle eerste editie eerder dit jaar verhuist het event naar de Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht. De tweede editie vindt plaats op woensdag 7 januari 2026, als feestelijke afsluiter van de eerste dag van de Travel Trade Days, het grootste vakevenement voor de reisbranche in de Benelux.
De awardshow, georganiseerd door Thx.agency in samenwerking met de Jaarbeurs, bekroont opnieuw de beste Nederlandse travel bloggers en content creators in dertien categorieën. Een professionele jury bestaande uit contentmarketeers, socialmedia-experts en influencer-specialisten uit de reisbranche zal de nominaties en winnaars bepalen.
Volgens Marleen Rompen, beursmanager Travel bij Jaarbeurs Utrecht, sluit de samenwerking perfect aan bij de dynamiek van de beurs: “Reisbloggers en travel influencers zijn al jaren aanwezig op de Vakantiebeurs om contacten te leggen met reisorganisaties. Het is een logische volgende stap om de Dutch Travel Blog Awards op de beursvloer van de Travel Trade Days te hosten.”
De categorieën omvatten onder meer Best Adventure Story, Best Roadtrip Story, Video of the Year en Social Post of the Year, aangevuld met de nieuwe categorie Best Hotel Story. Daarnaast is er een publieksprijs, de Audience Choice Award, waarin reizigers zelf hun favoriet kunnen kiezen.
Organisator Jo Thuys, Managing Partner van Thx.agency, ziet de samenwerking als een belangrijke stap voor de verdere groei van het event: “Door de Dutch Travel Blog Awards te koppelen aan de Vakantiebeurs en Travel Trade Days verzekeren we de toekomst van het evenement. Het biedt een waardevol platform voor zowel reisprofessionals als content creators.”
Inzendingen kunnen vanaf nu worden ingediend via www.dutchtravelblogawards.nl.