Over een week vormt Rabat, de hoofdstad van Marokko, het decor voor het jaarlijkse ANVR-congres. Onder het thema ‘Connecting people, continents, businesses & worlds’ draait alles om verbinding.
Het congres was dit jaar eerder dan ooit volgeboekt: ruim 220 deelnemers reizen af naar Marokko. Opvallend is het grote aantal retailondernemers dat erbij is. In een tijd waarin digitalisering de boventoon voert, blijkt juist de persoonlijke aanpak en lokalekennis aan waarde te winnen. Uit onderzoek van ABN AMRO en NBTC bleek onlangs al dat reizigers de menselijke maat weer belangrijker vinden. De sterke aanwezigheid van retailers benadrukt dat de winkelvloer niet alleen relevant blijft, maar ook een duidelijke stem heeft in het gesprek over de toekomst van reizen.
Het programma biedt een inspirerende mix van sprekers en sessies. Ahmed Aboutaleb, voormalig burgemeester van Rotterdam, verzorgt de aftrap. Met zijn Marokkaanse achtergrond en zijn jarenlange inzet voor inclusie en samenwerking spreekt hij over de kracht van verbinding.
In gesprek met
Ook Gunay Uslu, CEO van Corendon, deelt haar persoonlijke verhaal. In een college tour-setting vertelt ze over haar weg van cultuurhistoricus tot topvrouw in de reissector. De toekomst van familiebedrijven komt aan bod in een gesprek met ondernemers als John & Justin Goverde, Gerda Klooster, Leonie Wünker, Joyce Fonteijn en June Römer. En natuurlijk ontbreekt ook technologie niet, met de sessie ‘AI in actie’, waarin de kansen van kunstmatige intelligentie voor de reisbranche worden besproken.